Enkeli |
Enkelit ovat maanylisiä olentoja, jotka asuvat hengenlaadultaan hyvissä ulkosfääreissä.
Enkelit voivat edustaa mitä tahansa hyvää hengenlaatua. Onpa hengenlaatu mikä hyvänsä, enkelit eivät koskaan valehtele, varasta eivätkä huiputa. Ne ovat ehdottoman suoraselkäisiä kanssakäymisissään, ja usein on todettu, että ne ovat maanylisistä luotettavimpia ja diplomaattisimpia.
Kaikkia enkeleitä on siunattu kauniilla ulkomuodolla, joskin ne ovat usein hyvin erinäköisiä keskenään.
Enkelit puhuvat maanyliskieltä, pätsinkieltä ja lohikäärmekieltä, joskin ne voivat viestiä kielten lahja
Taistelu
Useimmat enkelit hyödyntävät taistelussa tehokkaasti liikkuvuuttaan ja kykyään iskeä etäältä.
Enkelien tyyppipiirteet
Enkeleillä on seuraavat tyyppipiirteet (ellei olennon kuvauksessa toisin mainita):
-
Pimeänäkö 60 jalkaan asti ja hämäränäkö.
-
Immuunius hapolle, kivetykselle ja kylmyydelle.
-
Sähkönkestävyys 10 ja tulenkestävyys 10.
-
Rotuhyvitystä +4 laistoihin myrkkyjä vastaan.
-
Suojaava aura (Yl): Tämä kyky tuottaa kaikille enkelistä 20 jalan säteellä oleville sivuunohjaushyvitystä +4 panssariluokkaan pahojen olentojen hyökkäyksiä vastaan ja sietohyvitystä +4 laistoheittoihin pahojen olentojen tuottamia vaikutuksia vastaan. Muilta osin aura toimii kuten yhdistetty taikapiiri pahuutta vastaan- ja vähäinen koskemattomuuskupu
-vaikutus, jonka säde on 20 jalkaa (langettajataso sama kuin enkelin kestonoppamäärä). Suojaava aura voidaan rauettaa, mutta enkeli voi luoda sen uudelleen ilmaistoimintona seuraavalla vuorollaan. (Enkelien tietolaatikoissa ei mainita taikapiirin puolustuksellisia hyötyjä.) -
Kielten lahja (Yl): Enkelit osaavat puhua kaikkien kielellisten olentojen kanssa niin kuin käyttäisivät kielten lahja
-loitsua (langettajataso sama kuin enkelin kestonoppamäärä). Tämä kyky on aina voimassa.
Astraalideeva
Astraalideeva on noin 7½ jalkaa pitkä ja painaa noin 250 naulaa.
Taistelu
Astraalideeva käy lähitaisteluun arastelematta. Se riemuitsee saadessaan iskeä pahoja vihollisia tyhjäksitekevä raskas sotanuija +3:llaan.
Astraalideevan kehoaseet, kuten myös muut sen mahdollisesti käyttelemät aseet, katsotaan hengenlaadultaan hyviksi, kun selvitetään niiden kykyä sivuuttaa vauriovähennys.
Loitsunomaiset kyvyt
Aina halutessaan avitus, ikiliekki, kirouksen purku (VA 18), näkymättömyys (vain itseensä), pahuuden paljastus, pahuuden rauetus (VA 20), pelon hälvennys (VA 16), pyhä aura (VA 23), pyhä hävitysisku (VA 19), pyhä sana (VA 22), sfäärinvaihto (VA 22), taikuuden rauetus, taudinkarkotus (VA 18), valheentunnistus (VA 19); 7/päivä lievien haavojen hoito (VA 16), näkymättömän näentä; 1/päivä miekkamuuri (VA 21), terveytys (VA 21). Langettajataso 12. Laistojen vaikeusasteet ovat Karisma-pohjaisia.
Hahmonvaihto (Yl)
Astraalideeva voi ottaa minkä tahansa Pienen tai Keskikokoisen ihmisolion hahmon.
Lamautus (Yl)
Jos astraalideeva osuu viholliseen sotanuijallaan kahdesti samalla kierroksella, tämän vihollisen on onnistuttava Sitkeys-laistossa (VA 22) tai se lamaantuu 1n6 kierrokseksi. Laiston vaikeusaste on Voimakkuus-pohjainen.
Aavistusväistö (Po)
Astraalideeva saa lisätä Ketteryys-hyvityksensä panssariluokkaansa valmistautumattomanakin, eikä sitä voi koukata kuin vähintään 16. tason rosvo. Se voi itse koukata aavistusväistö-kyvyllä varustettuja hahmoja niin kuin se olisi 12. tason rosvo.
Planetaari
Planetaari on 9 jalkaa pitkä ja painaa noin 500 naulaa.
Taistelu
Vaikka planetaarilla on runsaasti erilaisia taikavoimia, se käy todennäköisimmin suoraan lähitaisteluun kahden käden miekka +3:llaan. Se taistelee erityisen halukkaasti paholaisia vastaan.
Planetaarin kehoaseet, kuten myös muut sen mahdollisesti käyttelemät aseet, katsotaan hengenlaadultaan hyviksi, kun selvitetään niiden kykyä sivuuttaa vauriovähennys.
Uudennus (Po)
Planetaarin uudennus-kyky ei vaikuta vaurioihin, joiden aiheuttaja on hengenlaadultaan paha ase taikka loitsu tai vaikutus, jolla on paha-lisämäärite.
Loitsunomaiset kyvyt
Aina halutessaan ikiliekki, kirouksen purku (VA 19), näkymättömyys (vain itseensä), pelon hälvennys (VA 17), pyhä hävitysisku (VA 20), taikuuden rauetus, taudinkarkotus (VA 19), vainajan puhutus (VA 19), vähäinen kunnonpalautus (VA 18); 3/päivä kuolleista nostatus, lamauttava mahtisana, liekkipatsas (VA 21), miekkamuuri (VA 22), uupumuksen aallot; 1/päivä maanjäristys (VA 24), nääntymyksen aallot, ryhmittäinen hirviön lumous (VA 24), väkevä kunnonpalautus (VA 23). Langettajataso 17. Laistojen vaikeusasteet ovat Karisma-pohjaisia.
Seuraavat kyvyt ovat planetaarilla aina voimassa,
vastaavat samannimisiä loitsuja (langettajataso 17)
Loukkujen ja ansakuoppien paljastus, näkymättömän näentä, pahuuden paljastus, tosinäkö, valheentunnistus (VA 20). Nämä kyvyt voidaan rauettaa, mutta planetaari voi aktivoida ne uudelleen ilmaistoimintona.
Loitsut
Planetaari voi langettaa jumalloitsuja kuten 17. tason pappi. Planetaari on valinnut kaksi seuraavista valtapiireistä: Hyvyys, Hävitys, Ilma, Laki ja Sota (ja mahdolliset jumaluudelta saadut valtapiirit). Laistojen vaikeusasteet ovat Viisaus-pohjaisia.
Tyypillisesti alustettuina olevat papinloitsut
(6/8/8/7/7/6/6/4/3/2; laiston VA 16 + loitsutaso)
0 johdatus, kuntoisuus, sieto (2), taikuuden paljastus, veden luonti; 1. hajekilpi, jumalsuosio (2), lievien haavojen aiheutus*, pelon herätys, siunaus (2), uskonkilpi; 2. avitus*, hengenlaatu aseelle, häränvoima (2), ihmisolion seisautus, karhunsitkeys, kotkanloisto, pyhitys; 3. hirviön esiinloihdinta III, näkyväksiteko, päivänvalo, rukous (2), taudintartutus*, tuuliseinämä; 4. hirviön esiinloihdinta IV, karkotus, kriittisten haavojen aiheutus*, myrkyn mitätöinti, surmalta suojelu; 5. kurimerkki, lumouksen purku, oikeamielisen mahti, pahuuden rauetus, ryhmittäinen lievien haavojen aiheutus*, sfäärinvaihto; 6. haavoitus*, häätökäsky, ryhmittäinen tuntuvien haavojen hoito, sankarien pidot, terveytys, väkevä taikuuden rauetus; 7. hajautus*, mahtikäsky, pyhä sana, uudennus; 8. esivallan kilpi, pyhä aura*, ryhmittäinen kriittisten haavojen hoito; 9. hirviön esiinloihdinta IX (hyvä)*, luhistus.
*Valtapiiriloitsu. Valtapiirit: Hyvyys ja Hävitys.
Hahmonvaihto (Yl)
Planetaari voi ottaa minkä tahansa Pienen tai Keskikokoisen ihmisolion hahmon.
Solaari
Solaarilla on matala ja kunnioitusta herättävä ääni. Se on noin 9 jalan pituinen ja se painaa noin 500 naulaa.
Taistelu
Solaarit ovat väkeviä hyvyyden puolustajia. Vain kaikkein vahvimmat paholaiset vetävät niille vertoja.
Solaarilla on tanssiva kahden käden miekka +5, mutta vielä pelätympi on sen yhdistelmäpitkäjousi +2, joka voi luoda minkä tahansa suvunsurmanuolen, kun se jännitetään.
Solaarin kehoaseet, kuten myös muut sen mahdollisesti käyttelemät aseet, katsotaan hengenlaadultaan hyviksi, kun selvitetään niiden kykyä ohittaa vauriovähennys.
Hahmonvaihto (Yl)
Solaari voi ottaa minkä tahansa Pienen tai Keskikokoisen ihmisolion hahmon.
Uudennus (Po)
Solaari kärsii normaalit vauriot loitsuista ja vaikutuksista, joilla on paha-lisämäärite.
Loitsunomaiset kyvyt
Aina halutessaan avitus, energiankestävyys, esineiden elävöitys, hirviön esiinloihdinta VII, ikiliekki, jumalyhteys, kirouksen purku (VA 20), näkymättömyys (vain itseensä), pelon hälvennys (VA 18), pyhä hävitysisku (VA 21), taudinkarkotus (VA 20), ulottuvuusankkuri, uupumuksen aallot, vainajan puhutus (VA 20), vapaudenriisto (VA 26), vähäinen kunnonpalautus (VA 19), väkevä taikuuden rauetus; 3/päivä maanjäristys (VA 25), miekkamuuri (VA 23), nääntymyksen aallot, pysyvyys, ryhmittäinen hirviön lumous (VA 25), terveytys (VA 23), ylösnousemus; 1/päivä kirjosuihku (VA 24), lamauttava mahtisana, sokaiseva mahtisana, tappava mahtisana, toivomus, väkevä kunnonpalautus (VA 24). Langettajataso 20. Laistojen vaikeusasteet ovat Karisma-pohjaisia.
Seuraavat kyvyt ovat solaarilla aina voimassa,
vastaavat samannimisiä loitsuja (langettajataso 20)
Loukkujen ja ansakuoppien paljastus, näkymättömän näentä, pahuuden paljastus, tosinäkö, valheentunnistus (VA 21). Nämä kyvyt voidaan rauettaa, mutta solaari voi aktivoida ne uudelleen ilmaistoimintona.
Loitsut
Solaari voi langettaa jumalloitsuja kuten 20. tason pappi. Solaari on valinnut kaksi seuraavista valtapiireistä: Hyvyys, Hävitys, Ilma, Laki ja Sota (ja mahdolliset jumaluudelta saadut valtapiirit). Laistojen vaikeusasteet ovat Viisaus-pohjaisia.
Tyypillisesti alustettuina olevat papinloitsut
(6/8/8/8/7/7/6/6/5/5; laiston VA 17 + loitsutaso)
0 johdatus, sieto (2), taikuuden paljastus, veden luonti (2); 1. hajekilpi, hämärtävä usva*, jumalsuosio (2), pelon herätys, siunaus (2), uskonkilpi; 2. hengenlaatu aseelle, henkimaailman ase*, häränvoima (2), karhunsitkeys (2), kotkanloisto, pyhitys; 3. näkyväksiteko, päivänvalo, rukous (2), suoja energialta, taikapiiri pahuutta vastaan, taikasotisopa*, tuuliseinämä; 4. jumalvoima*, karkotus (2), myrkyn mitätöinti (2), surmalta suojelu (2); 5. lumouksen purku, nukutuksen tunnusmerkki, oikeamielisen mahti (2), pahuuden rauetus, sfäärinvaihto, tuulten hallinta*; 6. epäkuolema kuolemaksi, häätökäsky, paluusana, ryhmittäinen tuntuvien haavojen hoito, salamaketju*, sankarien pidot; 7. eetterivierailu, hävitys, mahtikäsky, pyhä sana, säiden hallinta*, uudennus; 8. pyhä aura, ryhmittäinen kriittisten haavojen hoito (2), tulimyrsky, tuulenpyörre*; 9. elementaaliparvi* (ilma), eteerisyys, ihme, rankaisumyrsky, ryhmittäinen terveytys.
*Valtapiiriloitsu. Valtapiirit: Ilma ja Sota.
The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.