Salamaketju

Lietsonta [sähkö]

Taso

Ilma 6, Tkr/Vel 6

Osatekijät

P, E, K

Langetusaika   

perustoiminto                                                            

Kantama

Pitkä (400 j + 40 j/taso)

Kohteet   

Yksi ensisijainen kohde ja sen lisäksi yksi toissijainen kohde/taso (joista kunkin on sijaittava 30 j:n säteellä ensisijaisesta kohteesta)

Kestoaika   

Silmänräpäyksellinen

Laistoheitto

Refleksi puolittaa

Loitsunsieto

Pätee                                                                        

Tämä loitsu luo sähköpurkauksen, joka alkaa yksittäisenä, sormenpäistäsi sinkoutuvana salamana. Toisin kuin salamanisku, salamaketju iskee ensin yhtä olentoa tai esinettä ja kääntyy sitten kohti muita kohteita.

Salama tuottaa ensisijaiselle kohteelle 1n6 pistettä sähkövaurioita langettajatasoa kohden (kuitenkin enintään 20n6). Ensisijaiseen kohteeseen iskettyään salama voi kääntyä iskemään niin montaa toissijaista kohdetta kuin sinulla on langettajatasoja (kuitenkin enintään 20:tä).  Toissijaiset salamat iskevät kukin eri kohdetta ja tuottavat niille puolet ensisijaisen salaman vaurioista (pyöristetään alaspäin).

Sekä ensi- että toissijaiset kohteet voivat yrittää puolittaa vauriot Refleksi-laistoheitolla. Voit valita toissijaiset kohteet vapaasti, mutta niiden on sijaittava 30 jalan säteellä ensisijaisesta kohteesta ja kuhunkin kohteeseen voi iskeä vain yksi salama. Voit halutessasi iskeä enimmäismäärää harvempiin kohteisiin.

Kanavoija

Pieni kaistale eläimen turkkia; meripihkan- tai lasinpalanen tai kristallisauva; lisäksi yksi hopeinen neula jokaista langettajatasoasi kohden.


The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.