Sulkakäärme

Koko/tyyppi

Iso vierasolio (kotoperäinen)

Kestonoppia

9n8+18 (58 kp)

Aloite

+7

Nopeus

20 j (4 ruutua), lento 60 j (hyvä)

Panssariluokka

21 (–1 koko, +3 Ket, +9 kehopanssari), kosketus 12, valmistautumaton 18   

Perushyökkäys/paini

+9/+17

Hyökkäys

Puraisu +12 lähitaistelu (1n3+6 plus myrkky)

Täyshyökkäys

Puraisu +12 lähitaistelu (1n3+6 plus myrkky)

Tila/ulottuma

10 j/5 j

Erikoishyökkäykset

Harjaantunut tarttuminen, loitsut, mielenvoimat, myrkky, puserrus 2n8+6

Erikoisominaisuudet   

Ajatuksensiirto 90 j, eetterivierailu, hahmonvaihto, pimeänäkö 60 j

Laistot

Sitk +8, Ref +9, Tahto +10

Kyvyt

Vma 18, Ket 16, Ruk 14, Äly 17, Vii 19, Kar 17

Taidot

Aikeen aavistus +16, Akrobatia +15, Diplomatia +17, Eränkäynti +4 (jälkiä seurattaessa +6), Etsintä +15, Havainnointi +16, Keskittyminen +14, Kuuntelu +16, Loikkaus +0, Loitsutuntemus +15 (loitsukääröt +17), Taikaesineen käyttö +15 (loitsukääröt +17), Tietämys (valitse kaksi) +15

Valtit

Ainesten sivuutus, Lekuttelu, Loitsun voimistus, Nopea aloite, Väistely

Esiintymisympäristö

Lämpimät metsät

Järjestäytyminen

Erakko, pari tai parvi (3–6)

Haasteluokitus

10

Aarteet

Vakio

Hengenlaatu

Aina lainkuuliais-hyvä

Kehittyminen

10–13 KN (Iso); 14–27 KN (Valtava)

Tasolisä

+7

Sulkakäärmeen pituus on noin 12 jalkaa ja siipien kärkiväli noin 15 jalkaa. Se painaa noin 1 800 naulaa.

Sulkakäärmeet puhuvat maanyliskieltä, yhteiskieltä ja lohikäärmekieltä, ja niillä on myös ajatuksensiirtokyky (ks. alla).


Taistelu

Sulkakäärme käyttää ajatusten paljastus -kykyään kaikkiin epäilyttäviin olentoihin. Se on erittäin älykäs, joten se langettaa yleensä loitsuja etäältä ennen kuin käy lähitaisteluun. Jos sulkakäärmeitä on useampia kuin yksi, ne sopivat taistelusuunnitelmasta etukäteen.

Puserrus (Po)

Sulkakäärme voi tuottaa 2n8+6 pistettä vaurioita aina, kun se voittaa käynnistämänsä painitestin.

Harjaantunut tarttuminen (Po)

Jotta sulkakäärme voisi käyttää tätä kykyä, sen on osuttava puraisuhyökkäyksellään olentoon, joka on enintään kaksi kokoluokkaa suurempi kuin se itse. Tämän jälkeen se voi yrittää aloittaa painin vapaatoimintona altistumatta ilmaishyökkäykselle. Jos se voittaa painitestin, se saa painiotteen ja voi saman tien pusertaa.

Myrkky (Po)

Haava, Sitkeys VA 16, ensivauriot 2n4 Vma, jälkivauriot 4n4 Vma. Laiston vaikeusaste on Ruumiinkunto-pohjainen.

Mielenvoimat (Lo)

Aina halutessaan – ajatusten paljastus (VA 15), hyvyyden paljastus, kaaoksen paljastus, lain paljastus, näkymättömyys, pahuuden paljastus, sfäärinvaihto (VA 20). Langettajatasoksi katsotaan 9. Laistojen vaikeusasteet ovat Karisma-pohjaisia.

Loitsut

Sulkakäärme langettaa loitsuja kuten 9. tason taikuri.

Se voi valita osaamansa loitsut taikurinloitsuista, papinloitsuista ja Hyvyyden, Ilman ja Lain valtapiireistä. Papinloitsut ja valtapiiriloitsut katsotaan sulkakäärmeen langettamina oppiloitsuiksi, joten se ei tarvitse niiden langettamiseen jumalkanavoijaa.

Tyypillisesti osatut loitsut
(6/7/7/7/4; laiston VA 13 + loitsutaso)

0 – epäkuolleen heikennys, huumaus, hämärtävä usva, kuurasäde, pikkuhaavojen hoito, sieto, taianluku, valo; 1. – iskun johdatus, luonnonvoimien sieto, maaginhaarniska, suoja kaaokselta, tuuliseinämä; 2. – hiljaisuus, korventava säde, kotkanloisto, tuntuvien haavojen hoito; 3. – hirviön esiinloihdinta III, huurumuoto, taikapiiri pahuutta vastaan; 4. – esteetön liike, hirviön lumous.

Hahmonvaihto (Yl)

Sulkakäärme voi ottaa minkä tahansa Pienen tai Keskikokoisen ihmisolion hahmon.

Eetterivierailu (Yl)

Tämä kyky toimii kuten eetterivierailu-loitsu (langettajataso 16).

Ajatuksensiirto (Yl)

Sulkakäärme voi viestiä ajatuksen voimalla minkä tahansa 90 jalan säteellä olevan älykkyydellisen olennon kanssa. Olento voi halutessaan vastata sulkakäärmeelle – yhteistä kieltä ei tarvita.


The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.