Avoraali

Koko/tyyppi

Keskikokoinen vierasolio (hyvä, sfäärinulkoinen)

Kestonoppia

7n8+35 (66 kp)

Aloite

+6

Nopeus

40 j (8 ruutua), lento 90 j (hyvä)

Panssariluokka

24 (+6 Ket, +8 kehopanssari), kosketus 16, valmistautumaton 18

Perushyökkäys/paini   

+7/+9

Hyökkäys

Kynnet +13 lähitaistelu (2n6+2) tai siivenisku +13 lähitaistelu (2n8+2)

Täyshyökkäys

kynnet +13 lähitaistelu (2n6+2) tai 2 siiveniskua +13 lähitaistelu (2n8+2)   

Tila/ulottuma

5 j/5 j

Erikoishyökkäykset

Loitsunomaiset kyvyt, pelottava aura

Erikoisominaisuudet

Eläinten puhutus, immuunius kivetykselle ja sähkölle, kättenpäällepaneminen, hämäränäkö, kylmyydenkestävyys 10 ja äänenkestävyys 10, loitsunsieto 25, pimeänäkö 60 j, tosinäkö, vauriovähennys 10/paha tai hopea

Laistot

Sitk +10 (myrkkyjä vastaan +14), Ref +11, Tahto +8

Kyvyt

Vma 15, Ket 23, Ruk 20, Äly 15, Vii 16, Kar 16

Taidot

Aikeen aavistus +13, Diplomatia +7, Eläintenkäsittely +13, Hämäys +13, Havainnointi +21, Keskittyminen +15, Kovistelu +5, Kuuntelu +13, Loitsutuntemus +12, Naamioituminen +3 (toista esitettäessä +5), Piiloutuminen +16, Ratsastus +8, Tietämys (valitse yksi) +12, Äänetön liike +16

Valtit

AsetaituruusHyökkäys ohilennostaLoitsunomaisen kyvyn voimistus (taikavasama)   

Esiintymisympäristö

Hengenlaadultaan hyvä sfääri

Järjestäytyminen

Erakko, pari tai partio (3–5)

Haasteluokitus

9

Aarteet

Ei kolikoita; kaksi kertaa kalleudet; vakioesineet

Hengenlaatu

Aina neutraali hyvä

Kehittyminen

8–14 KN (Keskikokoinen); 15–21 KN (Iso)

Tasolisä

Avoraalin luut ovat lujat mutta ontot, joten suurimmatkin yksilöt painavat enintään 120 naulaa. Avoraali on noin 7 jalkaa pitkä. Sen siipien taitekohdissa on pienet kädet. Kun siivet ovat taitettuina, kädet ovat suunnilleen samassa paikassa kuin ihmiselläkin, ja ne pystyvät lähes kaikkeen siihen mihin ihmiskädetkin.

Avoraalin näkökyky on vailla vertaa: se erottaa jopa 10 virstan päässä olevia kohteita, ja sen sanotaan näkevän olennon silmien värin 200 askeleen päästä.

Avoraalit puhuvat maanyliskieltä, pätsinkieltä ja lohikäärmekieltä.


Taistelu

Maan pinnalla taistellessaan avoraali voi jaella painavia iskuja siivillään. Se kohtaa vihollisensa silti mieluiten ilmassa, missä se voi käytellä kynsiään ja hyödyntää lentonopeuttaan ja -ketteryyttään. Lentäessään se ei kuitenkaan voi käyttää siipihyökkäyksiään.

Avoraalin kehoaseet, kuten myös muut sen mahdollisesti käyttelemät aseet, katsotaan hengenlaadultaan hyviksi, kun selvitetään niiden kykyä sivuuttaa vauriovähennys.

Loitsunomaiset kyvyt

Aina halutessaan – avitus, ihmisolion seisautus (VA 16), komento (VA 14), näkymättömän näentä, sumennus (vain itseensä), taikapiiri pahuutta vastaan (vain itseensä), taikavasama, taikuuden paljastus, taikuuden rauetus, tuulenvihuri (VA 15), ulottuvuusovi, valo; 3/päivä – salamanisku (VA 16). Langettajataso 8. Laistojen vaikeusasteet ovat Karisma-pohjaisia.

Pelottava aura (Yl)

Avoraali voi luoda kerran päivässä pelottavan auran 20 jalan säteelle itsestään. Muilta osin aura vastaa 8. tason loitsijan langettamaa kammo-loitsua (laiston VA 17). Laiston vaikeusaste on Karisma-pohjainen.

Kättenpäällepaneminen (Yl)

Tämä kyky vastaa paladiinin luokkaominaisuutta, joskin avoraali voi parantaa vaurioita joka päivä normaalin täyden kestopistemääränsä edestä.

Eläinten puhutus (Yl)

Tämä kyky toimii muutoin kuten eläinten puhutus -loitsu (langettajataso 8), mutta se on vapaatoiminto eikä se vaadi äänen käyttöä.

Tosinäkö (Yl)

Tämä kyky vastaa muutoin tosinäkö-loitsua (langettajataso 14), mutta sen kantama on oma olemus ja avoraalin on keskityttävä 1 täysi kierros ennen kuin se alkaa vaikuttaa. Tämän jälkeen kyky on voimassa niin kauan kuin avoraali keskittyy siihen.

Taidot

Avoraali saa tarkoista silmistään rotuhyvitystä +8 Havainnointi-testeihinsä.


The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.