Pimeänsiinnös |
Pimeänsiinnökset ovat voimallisia epäkuolleita olentoja, jotka on muovattu pimeydestä ja täydellisestä pahuudesta.
Pimeänsiinnökset ymmärtävät kaiken kuulemansa ja lukemansa mutta viestivät vain ajatuksensiirron avulla.
Taistelu
Pimeänsiinnöksiä tunnetaan kolme eri lajia, joista kullakin on omat voimansa ja kykynsä. Niiden taistelusuunnitelmat vaihtelevat kykyjen mukaan, mutta kaikki käyttävät ahkerasti nopeutusta.
Pimeänsiinnösten kyvyt
Kaikilla pimeänsiinnöksillä on seuraavat erikoiskyvyt.
Päivänvalon vieroksunta (Po)
Jos pimeänsiinnös altistuu luonnolliselle päivänvalolle (eikä pelkälle päivänvalo-loitsulle), se saa sakkoa 4 kaikkiin hyökkäysheittoihinsa, laistoheittoihinsa ja taitotesteihinsä.
Häpäisevä aura (Yl)
Kaikki pimeänsiinnökset huokuvat 20 jalan säteelle negatiivista energiaa, joka vaikuttaa vahingollisesti alueella olijoihin. Tämä kyky toimii muutoin kuten häpäisy-loitsu, mutta pimeänsiinnöksen pahuus on niin väkevää, että olento itse katsotaan pahan voiman pyhäköksi. Kaikki epäkuolleet 20 jalan säteellä pimeänsiinnöksestä (mukaan lukien se itse) saavat epäpyhyyshyvitystä +2 hyökkäysheittoihinsa, vaurioheittoihinsa ja laistoheittoihinsa sekä +2 kestopistettä jokaista kestonoppaansa kohden. (Nämä epäpyhyyshyvitykset on laskettu mukaan pimeänsiinnöksen tietolaatikon kestonoppa-, hyökkäys-, ja laistotietoihin.) Auran alueella suoritettuihin Karisma-testeihin epäkuolleiden käännyttämiseksi lasketaan sakkoa 6.
Pimeänsiinnöksen häpäisevä aura voidaan rauettaa vain pahuuden rauetus
Pimeänkulkija
21n12+42 (178 kp) | |
| |
15 j/15 j | |
Esineen murskaus, häpäisevä aura, musta tuijotus, loitsunomaiset kyvyt, epäkuolleen esiinloihdinta | |
Päivänvalon vieroksunta, vauriovähennys 15/hopea ja taika, pimeänäkö 60 j, immuunius kylmyydelle, loitsunsieto 29, ajatuksensiirto 100 j, epäkuolleen tyyppipiirteet | |
Aikeen aavistus +29, Diplomatia +6, Eränkäynti +5 (jälkiä seurattaessa +7), Etsintä +29, Havainnointi +29, Keskittyminen +28, Kuuntelu +29, Loitsutuntemus +31, Piiloutuminen +18*, Tietämys (salatieto) +29, Äänetön liike +26 | |
Harjaantunut aseestariisunta, Loitsunomaisen kyvyn joudutus (epäpyhän kosketus), Niittäminen, Nopea aloite, Suuri sitkeys, Taistelunhallinta, Taistelurefleksit, Väkihyökkäys | |
Erakko, pari tai joukko (34) | |
16 | |
Aina kaoottis-paha | |
2231 KN (Valtava); 3242 KN (Suunnaton) | |
|
Pimeänkulkija on ihmishahmoinen kauhistus, joka vaanii valottomissa paikoissa.
Se on noin 20 jalkaa pitkä ja painaa noin 12 000 naulaa.
Taistelu
Pimeänkulkija piileskelee pimeydessä, missä se pystyy yllättämään pahaa aavistamattomat lähes aina.
Pimeänkulkijan kehoaseet katsotaan taika-aseiksi, kun selvitetään niiden kykyä sivuuttaa vauriovähennys.
Esineen murskaus (Yl)
Pimeänkulkija voi tuhota minkä tahansa Ison tai sitä pienemmän aseen tai esineen (myös taika-aseen tai
Musta tuijotus (Yl)
Pelko, 30 jalkaa. Pimeänkulkijan silmiin katsovan olennon on onnistuttava Tahto-laistossa (VA 24) tai se jähmettyy pelosta 1n8 kierrokseksi. Onnistuupa laisto tai ei, olento on immuuni kyseisen pimeänkulkijan katseelle seuraavat 24 tuntia. Tämä on mieleen kohdistuva pelkovaikutus. Laiston vaikeusaste on Karisma-pohjainen.
Loitsunomaiset kyvyt
Aina halutessaan epäpyhän kosketus (VA 18), nopeutus, näkymättömän näentä, syvä pimeys, taikuuden paljastus, taudintartutus (VA 18), väkevä taikuuden rauetus; 3/päivä hirviön seisautus (VA 19), näkymättömyys, sekavoitus (VA 18); 1/päivä kuolemansormi (VA 21), kylmyyskeila (VA 19), sfäärinvaihto (VA 21). Langettajataso 21. Laistojen vaikeusasteet ovat Karisma-pohjaisia.
Epäkuolleen esiinloihdinta (Yl)
Pimeänkulkija voi loihtia kerran yössä esiin epäkuolleita: 712 varjoa, 25 väkevää varjoa tai 12 kauhumanalaista. Epäkuolleet saapuvat 1n10 kierroksessa ja palvelevat 1 tunnin ajan tai kunnes ne vapautetaan palveluksesta.
Taidot
*Kun pimeänkulkija piileskelee valottomalla alueella, se saa rotuhyvitystä +8 Piiloutuminen-testeihinsä.
Taktiikka kierroksittain
Pimeänkulkija on äärimmäisen älykäs vastustaja, joka hyödyntää kykyjään parhaalla mahdollisella tavalla. Se hajottaa ensin vihollisensa rivit loitsunomaisilla kyvyillään ja käy sitten lähitaisteluun sellaisten vihollisten kanssa, jotka se on erottanut tovereistaan ja tehnyt toimintakyvyttömiksi.
-
Ennen taistelua: Pimeänkulkija pitää näkymättömän näentä
-kykynsä aktivoituna valtaosan ajasta. Se valmistautuu taisteluun käyttämällä nopeutuksen ja näkymättömyyden. -
1. kierros: Se liikkuu 30 jalan säteelle voidakseen käyttää tuijotushyökkäystään ja joko sekavoitusta tai hirviön seisautusta. Lisäksi se käyttää joudutetun epäpyhän kosketuksen.
-
2. kierros: Jos vastassa on loitsijoita, se iskee niitä kuolemansormella ja toisella joudutetulla epäpyhän kosketuksella.
-
3. kierros: Se siirtyy lähitaisteluun ja yrittää siepata aseen joltakin vihollistaistelijalta.
-
4. kierros: Se murskaa sieppaamansa aseen (tai käyttää tuijotushyökkäystään, jos aseestariisuntayritys epäonnistui).
-
5. kierros: Täyshyökkäys aseetonta vihollista (tai jotakuta lähellä olevaa loitsijaa) vastaan.
Pimeänmataja
25n12+50 (212 kp) | |
30 j (6 ruutua), kaivautuminen 60 j | |
| |
Puraisu +29 lähitaistelu (4n6+21/1920) ja pistin +24 lähitaistelu (2n8+11/1920 plus myrkky) | |
20 j/15 j | |
Häpäisevä aura, energianriisto, loitsunomaiset kyvyt, myrkky, epäkuolleen esiinloihdinta, nielaisu | |
Päivänvalon vieroksunta, vauriovähennys 15/hopea ja taika, pimeänäkö 60 j, immuunius kylmyydelle, loitsunsieto 31, ajatuksensiirto 100 j, värähtelyaisti 60 j, epäkuolleen tyyppipiirteet | |
Aikeen aavistus +23, Diplomatia +6, Eränkäynti +5 (jälkiä seurattaessa +7), | |
Loitsunomaisen kyvyn joudutus (kylmyyskeila), Nopea aloite, Sokkotaistelu, Suuri sitkeys, Taistelulangetus, Teräksinen tahto, Varmempi kriittinen (pistin), Varmempi kriittinen (puraisu), Väkihyökkäys | |
Erakko tai pari | |
18 | |
Aina kaoottis-paha | |
2650 KN (Giganttinen) | |
|
Pimeänmataja on jättimäinen purppuramatoa muistuttava olento, joskin pikimusta.
Pimeänmatajan läpimitta on noin 7 jalkaa ja pituus hampaiden täyttämästä kidasta häntäpistimeen 100 jalkaa. Se painaa noin 55 000 naulaa.
Taistelu
Pimeänmataja kaivautuu salaa vihollistensa lähelle ja syöksähtää sitten esiin maan alta.
Pimeänmatajan kehoaseet katsotaan taika-aseiksi, kun selvitetään niiden kykyä sivuuttaa vauriovähennys.
Energianriisto (Yl)
Pimeänmatajan mahassa olevat elolliset olennot saavat joka kierroksella yhden negatiivisen tason. Negatiivisen tason poistamiseen vaadittavan Sitkeys-laiston vaikeusaste on 26. Laiston vaikeusaste on Karisma-pohjainen.
Pimeänmataja saa jokaisesta tuottamastaan negatiivisesta tasosta 5 tilapäistä kestopistettä.
Harjaantunut tarttuminen (Po)
Jotta pimeänmataja voisi käyttää tätä kykyä, sen on onnistuttava puraisuhyökkäyksessään. Tämän jälkeen se voi yrittää aloittaa painin ilmaistoimintona altistumatta vapaahyökkäykselle. Jos se voittaa painitestin, se saa painiotteen ja voi saman nielaista vihollisensa seuraavalla kierroksella.
Myrkky (Po)
Haava, Sitkeys VA 22, ensi- ja jälkivauriot 2n6 Vma. Laiston vaikeusaste on Ruumiinkunto-pohjainen.
Loitsunomaiset kyvyt
Aina halutessaan epäpyhän kosketus (VA 18), nopeutus, näkymättömyys, näkymättömän näentä, syvä pimeys, taikuuden paljastus, taudintartutus (VA 18), väkevä taikuuden rauetus; 3/päivä hirviön seisautus (VA 19), kylmyyskeila (VA 19), sekavoitus (VA 18); 1/päivä kuolemansormi (VA 21), ryhmittäinen hirviön seisautus (VA 23), sfäärinvaihto (VA 21). Langettajataso 25. Laistojen vaikeusasteet ovat Karisma-pohjaisia.
Epäkuolleen esiinloihdinta (Yl)
Pimeänmataja voi loihtia kerran yössä esiin epäkuolleita: 916 varjoa, 36 väkevää varjoa tai 24 kauhumanalaista. Epäkuolleet saapuvat 1n10 kierroksessa ja palvelevat 1 tunnin ajan tai kunnes ne vapautetaan palveluksesta.
Nielaisu (Po)
Pimeänmataja voi yrittää nielaista Valtavan tai sitä pienemmän vihollisensa, jonka kanssa se on painissa vuoronsa alussa, jos se voittaa painitestin. Nielaistu vihollinen kärsii mahassa 2n8+12 pistettä ruhjontavaurioita plus 12 pistettä happovaurioita kierrosta kohden ja altistuu pimeänmatajan energianriistolle. Nielaistu olento voi leikata tiensä ulos tuottamalla mahalle (PL 21) 35 pistettä vaurioita kevyellä viilto- tai pistoaseella. Kun olento on päässyt ulos, pimeänmatajan lihakset kuroutuvat sulkemaan mahan, joten seuraavan nielaistun vihollisen on leikattava oma pakotiensä. Pimeänmatajan mahaan mahtuu 2 Valtavaa, 8 Isoa, 32 Keskikokoista, 128 Pientä tai 512 Hyvin pientä tai tätä pienempää vihollista.
Pimeänsiipi
17n12+34 (144 kp) | |
| |
| |
Puraisu +18 lähitaistelu (2n6+17/1920 plus taianriisto) | |
15 j/10 j | |
Häpäisevä aura, taianriisto, loitsunomaiset kyvyt, epäkuolleen esiinloihdinta | |
Päivänvalon vieroksunta, vauriovähennys 15/hopea ja taika, pimeänäkö 60 j, immuunius kylmyydelle, loitsunsieto 27, ajatuksensiirto 100 j, epäkuolleen tyyppipiirteet | |
Aikeen aavistus +25, Diplomatia +6, Eränkäynti +5 (jälkiä seurattaessa +7), Etsintä +24, Havainnointi +25, Keskittyminen +24, Kuuntelu +25, Loitsutuntemus +24, Piiloutuminen +16*, Äänetön liike +24 | |
Hyökkäys ohilennosta, Nopea aloite, Suuri sitkeys, Taistelurefleksit, Varmempi kriittinen (puraisu), Väistely | |
Erakko, pari tai parvi (36) | |
14 | |
Aina kaoottis-paha | |
1825 KN (Valtava); 2634 KN (Suunnaton) | |
|
Pimeänsiivet ovat lepakkomaisia olentoja, jotka iskevät ilmasta.
Pimeänsiiven siipien kärkiväli on noin 40 jalkaa ja paino noin 4 000 naulaa.
Taistelu
Pimeänsiipi syöksyy uhriensa kimppuun yötaivaalta. Se on käytännössä näkymätön sen erottaa vain pimenevistä tähdistä, kun se lentää niiden editse.
Pimeänsiiven kehoaseet katsotaan taika-aseiksi, kun selvitetään niiden kykyä sivuuttaa vauriovähennys.
Taianriisto (Yl)
Pimeänsiipi voi heikentää taikahaarniskoja,
Loitsunomaiset kyvyt
Aina halutessaan epäpyhän kosketus (VA 18), nopeutus, näkymättömän näentä, syvä pimeys, taikuuden paljastus, taudintartutus (VA 18); 3/päivä hirviön seisautus (VA 19), näkymättömyys, sekavoitus (VA 18), väkevä taikuuden rauetus; 1/päivä kuolemansormi (VA 21), kylmyyskeila (VA 19), sfäärinvaihto (VA 21). Langettajataso 17. Laistojen vaikeusasteet ovat Karisma-pohjaisia.
Epäkuolleen esiinloihdinta (Yl)
Pimeänsiipi voi loihtia kerran yössä esiin epäkuolleita: 512 varjoa, 24 väkevää varjoa tai 1 kauhumanalaisen. Epäkuolleet saapuvat 1n10 kierroksessa ja palvelevat 1 tunnin ajan tai kunnes ne vapautetaan palveluksesta.
Taidot
*Kun pimeänsiipi piileskelee valottomalla alueella tai lentää yötaivaalla, se saa rotuhyvitystä +8 Piiloutuminen-testeihinsä.
The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.