Naga

Kaikilla nagoilla on pitkä, kiiltelevien suomujen peittämä käärmeen­ruumis ja jokseenkin ihmismäiset kasvot. Nagat ovat 10–20 jalan pituisia ja painavat 200–500 naulaa. Nagan silmät ovat kirkkaat ja älykkäät, ja niissä palaa miltei hypnoottinen sisäinen valo.


Taistelu

Nagat käyttävät taistelussa mieluiten loitsuja. Koska ne eivät yleensä poistu tutusta pesästään tai vartiopaikastaan, ne voivat määrätä useimpien yhteenottojen kulun mielensä mukaan.


Henkinaga

Koko/tyyppi

Iso epäsikiö

Kestonoppia

9n8+36 (76 kp)

Aloite

+1

Nopeus

40 j (8 ruutua)

Panssariluokka

16 (–1 koko, +1 Ket, +6 kehopanssari), kosketus 10, valmistautumaton 15

Perushyökkäys/paini   

+6/+14

Hyökkäys

Puraisu +9 lähitaistelu (2n6+6 plus myrkky)

Täyshyökkäys

Puraisu +9 lähitaistelu (2n6+6 plus myrkky)

Tila/ulottuma

10 j/5 j

Erikoishyökkäykset

Lumoava tuijotus, myrkky, loitsut

Erikoisominaisuudet

Pimeänäkö 60 j

Laistot

Sitk +7, Ref +6, Tahto +9

Kyvyt

Vma 18, Ket 13, Ruk 18, Äly 12, Vii 17, Kar 17

Taidot

Havainnointi +14, Keskittyminen +13, Kuuntelu +14, Loitsutuntemus +10

Valtit

Ainesten sivuutusKykyyn keskittyminen (lumoava tuijotus), Salamarefleksit,   
Taistelulangetus, Valppaus

Esiintymisympäristö

Lauhkeat suot

Järjestäytyminen

Erakko tai pesä (2–4)

Haasteluokitus

9

Aarteet

Vakio

Hengenlaatu

Yleensä kaoottis-paha

Kehittyminen

10–13 KN (Iso); 14–27 KN (Valtava)

Tasolisä

Henkinagat puhuvat hornankieltä ja yhteiskieltä.

Taistelu

Henkinaga käy rohkeasti vihollisiaan päin, jotta sen tuijotushyökkäys olisi mahdollisimman tehokas. Se kiemurtelee nopeasti puraisemaan niitä vihollisia, jotka kääntävä katseensa.

Lumoava tuijotus (Yl)

Kuten ihmisolion lumous, 30 jalkaa, Tahto VA 19 mitätöi. Laiston vaikeusaste on Karisma-pohjainen.

Myrkky (Po)

Haava, Sitkeys VA 18, ensi- ja jälkivauriot 1n8 Ruk. Laiston vaikeusaste on Ruumiinkunto-pohjainen.

Loitsut

Henkinaga langettaa loitsuja kuten 7. tason taikuri ja voi käyttää loitsuja myös papin loitsuluettelosta sekä Kaaoksen ja Pahuuden valtapiireistä. Papinloitsut ja valtapiiriloitsut katsotaan henkinagan langettamina oppiloitsuiksi, mikä tarkoittaa, ettei olento tarvitse niiden langettamiseen jumalkanavoijaa.

Tyypillisesti osatut loitsut
(6/7/7/5; laiston VA 13 + loitsutaso)

0 – aukaisu/sulku, huumaus, kuurasäde, maaginkäsi, pikkuhaavojen hoito, taianluku, taikuuden paljastus; 1. – ihmisolion lumous, jumalsuosio, lievien haavojen hoito, taikavasama, uskonkilpi; 2. – kissannotkeus, näkymättömyys, parven esiinloihdinta; 3. – siirros, tulipallo.


Mustanaga

Koko/tyyppi

Iso epäsikiö

Kestonoppia

9n8+18 (58 kp)

Aloite

+2

Nopeus

40 j (8 ruutua)

Panssariluokka

14 (–1 koko, +2 Ket, +3 kehopanssari), kosketus 11, valmistautumaton 12

Perushyökkäys/paini   

+6/+12

Hyökkäys

Pistin +7 lähitaistelu (2n4+2 plus myrkky)

Täyshyökkäys

Pistin +7 lähitaistelu (2n4+2 plus myrkky) ja puraisu +2 lähitaistelu (1n4+1)

Tila/ulottuma

10 j/5 j

Erikoishyökkäykset

Myrkky, loitsut

Erikoisominaisuudet

Pimeänäkö 60 j, ajatusten paljastus, ajatusten suojaus, immuunius myrkyille, lumouksensieto

Laistot

Sitk +5, Ref +7, Tahto +8

Kyvyt

Vma 14, Ket 15, Ruk 14, Äly 16, Vii 15, Kar 17

Taidot

Aikeen aavistus +8, Diplomatia +7, Havainnointi +11, Hämäys +9, Keskittyminen +13, Kovistelu +5, Kuuntelu +11, Loitsutuntemus +12, Naamioituminen +5 (toista esitettäessä +7)

Valtit

Ainesten sivuutusLSalamarefleksitTaistelulangetusValppausVäistely            

Esiintymisympäristö

Lauhkeat mäkimaat

Järjestäytyminen

Erakko tai pesä (2–4)

Haasteluokitus

8

Aarteet

Vakio

Hengenlaatu

Yleensä lainkuuliais-paha

Kehittyminen

10–13 KN (Iso); 14–27 KN (Valtava)

Tasolisä

Mustanagat puhuvat yhteiskieltä ja pätsinkieltä.

Taistelu

Mustanaga yrittää pysytellä vihollistensa yläpuolella, jotta se näkisi koko taistelukentän eivätkä vastustajat yltäisi iskemään sitä.

Myrkky (Po) 

Haava, Sitkeys VA 16 tai uhri vajoaa painajaisten riivaamaan uneen 2n4 minuutiksi. Laiston vaikeusaste on Ruumiinkunto-pohjainen.

Loitsut 

Mustanaga langettaa loitsuja kuten 7. tason taikuri.

Tyypillisesti osatut taikurinloitsut
(6/7/7/5; laiston VA 13 + loitsutaso)

0 – aukaisu/sulku, huumaus, kuurasäde, maaginkäsi, taianluku, taikuuden paljastus, valo; 1. – joutuisa pako, kilpi, mykkä kuvajainen, taikavasama, voimattomuussäde; 2. – kissannotkeus, korventava säde, näkymättömyys; 3. – salamanisku, siirros.

Lumouksensieto

Mustanaga saa rotuhyvitystä +2 laistoheittoihinsa kaikkia lumousvaikutuksia vastaan (tätä ei ole laskettu mukaan tietolaatikossa).

Ajatusten paljastus (Yl)

Mustanaga voi käyttää jatkuvatoimisesti ajatusten paljastus -kykyä, joka vastaa samannimistä loitsua (langettajataso 9; Tahto VA 13 mitätöi). Tämä kyky on aina voimassa. Laiston vaikeusaste on Karisma-pohjainen.

Ajatusten suojaus (Po)

Mustanaga on immuuni kaikenlaiselle ajatustenluvulle.


Vartijanaga

Koko/tyyppi

Iso epäsikiö

Kestonoppia

11n8+44 (93 kp)

Aloite

+2

Nopeus

40 j (8 ruutua)

Panssariluokka

18 (–1 koko, +2 Ket, +7 kehopanssari), kosketus 11, valmistautumaton 16   

Perushyökkäys/paini   

+8/+17

Hyökkäys

Puraisu +12 lähitaistelu (2n6+7 plus myrkky) tai sylkäisy +9 kantamakosketus (myrkky)

Täyshyökkäys

Puraisu +12 lähitaistelu (2n6+7 plus myrkky) tai sylkäisy +9 kantamakosketus (myrkky)

Tila/ulottuma

10 j/5 j

Erikoishyökkäykset

Myrkky, sylkäisy, loitsut

Erikoisominaisuudet

Pimeänäkö 60 j

Laistot

Sitk +7, Ref +7, Tahto +11

Kyvyt

Vma 21, Ket 14, Ruk 19, Äly 16, Vii 19, Kar 18

Taidot

Aikeen aavistus +18, Diplomatia +8, Havainnointi +13, Hämäys +18, Keskittyminen +19, Kovistelu +6, Kuuntelu +13, Loitsutuntemus +17, Naamioituminen +4 (toista esitettäessä +6)

Valtit

Ainesten sivuutusL, Salamarefleksit, Taistelulangetus, Valppaus, Väistely

Esiintymisympäristö

Lauhkeat tasangot

Järjestäytyminen

Erakko tai pesä (2–4)

Haasteluokitus

10

Aarteet

Vakio

Hengenlaatu

Yleensä lainkuuliais-hyvä

Kehittyminen

12–16 KN (Iso); 17–33 KN (Valtava)

Tasolisä

Vartijanagat puhuvat maanyliskieltä ja yhteiskieltä.

Taistelu

Vartijanaga antaa tunkeilijoille yleensä varoituksen ennen kuin hyökkää. Jos varoitusta ei oteta todesta, se aloittaa taistelun käyttämällä loitsuja tai sylkemällä myrkkyä.

Myrkky (Po)  

Haava tai kosketus, Sitkeys VA 19, ensi- ja jälkivauriot 1n10 Ruk. Laiston vaikeusaste on Ruumiinkunto-pohjainen.

Sylkäisy (Po)

Vartijanaga voi sylkeä myrkkyään enintään 30 jalan päähän perustoimintona. Tämä on kantamakosketushyökkäys, jolla ei ole kantamaportaita. Vihollisten, joihin tämä hyökkäys osuu, on onnistuttava laistossa (ks. yllä) välttääkseen myrkyn vaikutuksen.

Loitsut  

Vartijanaga langettaa loitsuja kuten 9. tason taikuri ja voi käyttää myös papinloitsuja sekä Hyvyyden ja Lain valtapiirien loitsuja. Papinloitsut ja valtapiiriloitsut katsotaan vartijanagan langettamina oppiloitsuiksi, joten se ei tarvitse niiden langettamiseen jumalkanavoijaa.

Tyypillisesti osatut loitsut
(6/7/7/7/5; laiston VA 14 + loitsutaso)

0 – aukaisu/sulku, huumaus, kuurasäde, maaginkäsi, pikkuhaavojen hoito, taianluku, taikuuden paljastus, valo; 1. – joutuisa pako, jumalsuosio, lievien haavojen hoito, maaginhaarniska, taikavasama; 2. – ajatusten paljastus, korventava säde, näkymättömän näentä, vähäinen kunnonpalautus; 3. – salamanisku, taikuuden rauetus, vaikeiden haavojen hoito; 4. – jumalvoima, väkevä näkymättömyys.


Vesinaga

Koko/tyyppi

Iso epäsikiö (vedeneläjä)

Kestonoppia

7n8+28 (59 kp)

Aloite

+1

Nopeus

30 j (6 ruutua), uinti 50 j

Panssariluokka

15 (–1 koko, +1 Ket, +5 kehopanssari), kosketus 10, valmistautumaton 14   

Perushyökkäys/paini   

+5/+12

Hyökkäys

Puraisu +7 lähitaistelu (2n6+4 plus myrkky)

Täyshyökkäys

Puraisu +7 lähitaistelu (2n6+4 plus myrkky)

Tila/ulottuma

10 j/5 j

Erikoishyökkäykset

Myrkky, loitsut

Erikoisominaisuudet

Pimeänäkö 60 j

Laistot

Sitk +6, Ref +5, Tahto +8

Kyvyt

Vma 16, Ket 13, Ruk 18, Äly 10, Vii 17, Kar 15

Taidot

Havainnointi +7, Keskittyminen +12, Kuuntelu +7, Loitsutuntemus +8,
Uinti +11

Valtit

Ainesten sivuutusL, Salamarefleksit, Taistelulangetus, Valppaus

Esiintymisympäristö

Lauhkeat vedet

Järjestäytyminen

Erakko, pari tai pesä (3–4)

Haasteluokitus

7

Aarteet

Vakio

Hengenlaatu

Yleensä neutraali

Kehittyminen

8–10 KN (Iso); 11–21 KN (Valtava)

Tasolisä

Vesinagat puhuvat aallonkieltä ja yhteiskieltä.

Taistelu

Vesinaga pysyttelee mieluiten piilossa veden alla ja iskee sieltä loitsuillaan.

Myrkky (Po)   

Haava, Sitkeys VA 17, ensi- ja jälkivauriot 1n8 Ruk. Laiston vaikeusaste on Ruumiinkunto-pohjainen.

Loitsut   

Vesinaga langettaa loitsuja kuten 7. tason taikuri mutta ei koskaan käytä tuliloitsuja.

Tyypillisesti osatut taikurinloitsut
(6/7/7/4; laiston VA 12 + loitsutaso)

0 – aukaisu/sulku, happoroiske, huumaus, maaginkäsi, taianluku, taikuuden paljastus, valo; 1. – hämärtävä usva, iskun johdatus, joutuisa pako, kilpi, taikavasama; 2. – happonuoli, kaksoskuvajainen, näkymättömyys; 3. – salaisvaikutus, suoja energialta.

Taidot

Vesinaga saa rotuhyvitystä +8 kaikkiin Uinti-testeihin, joilla se yrittää suorittaa jonkin erikoistoiminnon tai selviytyä vaaroista. Se voi aina valita Uinti-testissä 10:n, silloinkin, kun sitä häiritään tai uhataan. Se voi käyttää uidessaan myös juoksemistoimintoa, kunhan se ui suorassa linjassa.


The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.