Kraken |
20n10+180 (290 kp) | |
Uinti 20 j (4 ruutua) | |
20 (4 koko, +14 kehopanssari), kosketus 6, valmistautumaton 20 | |
2 pyyntilonkeroa +28 lähitaistelu (2n8+12/1920) ja 6 peruslonkeroa +23 lähitaistelu (1n6+6) ja puraisu +23 lähitaistelu (4n6+6) | |
20 j/15 j (pyyntilonkerolla 60 j, peruslonkerolla 30 j) | |
Pimeänäkö 60 j, mustepilvi, vesisuihku, hämäränäkö, loitsunomaiset kyvyt | |
Aikeen aavistus +17, Diplomatia +7, Eränkäynti +5 (jälkiä seurattaessa +7), Etsintä +28, Havainnointi +30, Keskittyminen +21, Kovistelu +16, Kuuntelu +30, Piiloutuminen +0, Taikaesineen käyttö +16, Tietämys (luonto) +16, Tietämys (maantieto) +17, Uinti +20 | |
Harjaantunut kampitus, Nopea aloite, Sokkotaistelu, Taistelunhallinta, Teräksinen tahto, Valppaus, Varmempi kriittinen (lonkero) | |
Lauhkeat vedet | |
Erakko | |
12 | |
Kolme kertaa vakio | |
Yleensä neutraali paha | |
2132 KN (Suunnaton); 3360 KN (Giganttinen) | |
|
Krakenilla on kahdeksan lonkeroa, joista kuusi on lyhyempiä, noin 30 jalan pituisia. Loput kaksi ovat liki 60 jalan pituisia ja täynnä väkäsiä. Krakenin nokkamainen suu on lonkeroiden juuressa.
Krakenit puhuvat yhteiskieltä ja aallonkieltä.
Taistelu
Kraken iskee peruslonkeroillaan ja väkäisillä pyyntilonkeroillaan, tarraa viholliseen kiinni ja sitten joko pusertaa sitä tai kiskoo sen valtavien leukojensa väliin. Vihollinen voi yrittää hajotusiskua krakenin pyynti- ja peruslonkeroita vastaan niin kuin ne olisivat aseita. Krakenin pyyntilonkeroilla on 20 kestopistettä ja peruslonkeroilla 10 kestopistettä. Jos kraken painii jonkin kohteen kanssa lonkerolla, jota vastaan suoritetaan hajotusisku, se suorittaa saamansa vapaahyökkäyksen yleensä jollakin toisella lonkerolla. Krakenin pyynti- tai peruslonkeron katkaiseminen tuottaa olennolle vaurioita yhteensä puolet lonkeron normaalista täydestä kestopistemäärästä. Kraken vetäytyy yleensä taistelusta, jos se menettää molemmat pyyntilonkeronsa tai kolme peruslonkeroistaan. Katkaistut lonkerot kasvavat takaisin 1n10+10 päivässä.
Harjaantunut tarttuminen (Po)
Jotta kraken voisi käyttää tätä kykyä, sen on osuttava peruslonkero- tai pyyntilonkerohyökkäyksellä. Tämän jälkeen se voi yrittää aloittaa painin ilmaistoimintona altistumatta vapaahyökkäykselle. Jos se voittaa painitestin, se saa painiotteen ja voi saman tien pusertaa.
Puserrus (Po )
Kraken voi tuottaa automaattisesti peruslonkero- tai pyyntilonkerovaurionsa aina, kun se voittaa käynnistämänsä painitestin.
Vesisuihku (Po)
Kraken voi puristaa sisuksistaan vesisuihkun ja liikkua sen avulla taaksepäin kerran kierroksessa täyskierrostoimintona. Krakenin nopeus on tällöin 280 jalkaa. Kun kraken liikkuu vesisuihkun avulla, sen on kuljettava suorassa linjassa mutta se ei altistu vapaahyökkäyksille.
Mustepilvi (Po)
Kraken voi ruiskuttaa pikimustan mustepilven 80 jalan leviämälle kerran minuutissa ilmaistoimintona. Pilvi luo täydellisen näkösuojan, ja kraken käyttääkin sitä yleensä pakenemiseen heikosti sujuvasta taistelusta. Pilven sisällä olevien olentojen katsotaan olevan täydessä pimeydessä.
Loitsunomaiset kyvyt
1/päivä energiankestävyys, säiden hallinta, tuulten hallinta, ylivalta eläimeen (VA 18). Langettajataso 9. Laiston vaikeusaste on Karisma-pohjainen.
Taidot
Kraken saa rotuhyvitystä +8 kaikkiin Uinti-testeihin, joilla se yrittää suorittaa jonkin erikoistoiminnon tai selviytyä vaaroista. Se voi aina valita Uinti-testissä 10:n, silloinkin, kun sitä häiritään tai uhataan. Se voi käyttää uidessaan myös juoksemistoimintoa, kunhan se ui suorassa linjassa.
The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.