Sfäärisukuinen |
Sfäärisukuinen on yleisnimitys olennoille, jotka polveutuvat jostakin vierasoliosta, tavallisimmin paholaisesta tai maanylisestä.
Yliluonnollisen esivanhemman vaikutukset ulottuvat monen sukupolven päähän. Sfäärisukuiset eivät ole ulkonäöltään yhtä vieraita kuin puolimaanyliset ja puolipaholaiset, mutta niillä on silti erikoisominaisuuksia.
Alla on kuvattu sfäärisukuisten kaksi yleisintä alalajia. Asimarit ovat ihmisiä, joiden suonissa virtaa tilkka maanylisen verta. Syväläisten sukupuussa on puolestaan ainakin yksi paholainen.
Asimar
Asimar, 1. tason soturi | |
1n8+1 (5 kp) | |
Suomuspanssarissa 20 j (4 ruutua); perusnopeus 30 j | |
16 (+4 suomuspanssari, +2 raskas kilpi), kosketus 10, valmistautumaton 16 | |
Pitkämiekka +2 lähitaistelu (1n8+1/1920) tai kevyt varsijousi +1 kantama (1n8/1920) | |
Pitkämiekka +2 lähitaistelu (1n8+1/1920) tai kevyt varsijousi +1 kantama (1n8/1920) | |
5 j/5 j | |
Pimeänäkö 60 j, haponkestävyys 5, kylmyydenkestävyys 5 ja sähkönkestävyys 5 | |
Havainnointi +3, Kuuntelu +3, Parannus +4, Ratsastus +1, Tietämys (uskonto) +1 | |
Lauhkeat tasangot | |
Erakko, pari tai ryhmä (34) | |
½ | |
Yleensä (mikä tahansa) hyvä | |
Hahmoluokan mukaan | |
+1 |
Asimarit ovat yleensä pitkiä, kauniita ja miellyttäväkäytöksisiä. Niillä voi olla jokin ylimaalliseen syntyperään vihjaava piirre, kuten hopeiset hiukset, kultaiset silmät tai pelottavan kiihkeä katse.
Tyypillinen asimar on hengenlaadultaan ehdottoman hyvä. Se taistelee pahuutta vastaan ja yrittää taivutella kanssaeläjiään hyviin tekoihin. Joissakin asimareissa korostuu maanylisen esivanhemman kostonhaluinen ja tuomitseva puoli, mutta tämä on harvinaista.
Taistelu
Asimarit haluavat taistelusta yleensä rehellisen ja mutkattoman voimainkoetuksen. Jos vihollinen on poikkeuksellisen paha, asimar taistelee periksi antamatta kuolemaan asti.
Päivänvalo (Lo)
Asimar voi käyttää päivänvaloa kerran päivässä joko kuten 1. tason langettaja tai kuten luokkatasojensa mukainen langettaja, kumpi vain on sen kannalta edullisempaa.
Taidot
Asimar saa rotuhyvitystä +2 Havainnointi- ja Kuuntelu-testeihinsä.
Tietolaatikon asimarsoturilla oli ennen rotumuutoksia seuraavat kykyarvot: Vma 13, Ket 11, Ruk 12, Äly 10, Vii 9, Kar 8.
Asimarit hahmoina
Asimarhahmoilla on seuraavat rotupiirteet.
-
Keskikokoinen.
-
Asimarin perusnopeus maalla on 30 jalkaa.
-
Pimeänäkö: Asimar näkee pimeässä 60 jalkaan asti.
-
Rotutaidot: Asimar saa rotuhyvitystä +2 Havainnointi- ja Kuuntelu-testeihinsä.
-
Rotuvaltit: Asimar saa valtteja luokkatasojensa mukaan.
-
Erikoishyökkäykset (ks. yllä): Päivänvalo.
-
Erikoisominaisuudet (ks. yllä): Haponkestävyys 5, kylmyydenkestävyys 5 ja sähkönkestävyys 5.
-
Automaattiset kielet: Yhteiskieli, maanyliskieli. Lisäkielet: Lohikäärmekieli, kääpiökieli, haltiakieli, maahiskieli, puolituiskieli, salonkieli.
-
Suosikkiluokka: Paladiini.
-
Tasolisä +1.
Syväläinen
Syväläinen, 1. tason soturi | |
1n8+1 (5 kp) | |
30 j (6 ruutua) | |
15 (+1 Ket, +3 raudoitettu nahkahaarniska, +1 kevyt kilpi), kosketus 11, valmistautumaton 14 | |
| |
Säilä +3 lähitaistelu (1n6+1/1820) tai kevyt varsijousi +2 kantama (1n8/1920) | |
5 j/5 j | |
Pimeänäkö 60 j, kylmyydenkestävyys 5, sähkönkestävyys 5 ja tulenkestävyys 5 | |
Hämäys +4, Piiloutuminen +5, Silmänkääntö +1, Äänetön liike +1 | |
Aseeseen keskittyminen (säilä) | |
Lauhkeat tasangot | |
Erakko, pari tai ryhmä (34) | |
½ | |
Yleensä (mikä tahansa) paha | |
Hahmoluokan mukaan | |
+1 |
Syväläisiä on usein mahdoton erottaa ihmisistä. Joillakuilla voi olla paljastavia tuntomerkkejä, kuten pienet sarvet, terävät hampaat, punaiset silmät, ympärillä leijaileva rikinhajahdus tai kenties jopa sorkkajalat. Ei ole kahta samannäköistä syväläistä.
Taistelu
Syväläiset ovat ovelia, salakavalia ja juonittelunhaluisia. Ne iskevät yleensä väijyksistä ja välttävät rehellistä taistelua, jos vain suinkin voivat.
Pimeys (Lo)
Syväläinen voi käyttää pimeyttä kerran päivässä (langettajataso yhtä kuin luokkatasot).
Taidot
Syväläinen saa rotuhyvitystä +2 Hämäys- ja Piiloutuminen-testeihinsä.
Tietolaatikon syväläissoturilla oli ennen rotumuutoksia seuraavat kykyarvot: Vma 13, Ket 11, Ruk 12, Äly 10, Vii 9, Kar 8.
Syväläiset hahmoina
Syväläishahmoilla on seuraavat rotupiirteet.
-
Keskikokoinen.
-
Syväläisen perusnopeus maalla on 30 jalkaa.
-
Pimeänäkö 60 jalkaan asti.
-
Rotutaidot: Syväläinen saa rotuhyvitystä +2 Hämäys- ja Piiloutuminen-testeihinsä.
-
Rotuvaltit: Syväläinen saa valtteja luokkatasojensa mukaan.
-
Erikoishyökkäykset (ks. yllä): Pimeys.
-
Erikoisominaisuudet (ks. yllä): Kylmyydenkestävyys 5, sähkönkestävyys 5 ja tulenkestävyys 5.
-
Automaattiset kielet: Yhteiskieli, pätsinkieli. Lisäkielet: Lohikäärmekieli, kääpiökieli, haltiakieli, maahiskieli, hiidenkieli, puolituiskieli, örkkikieli.
-
Suosikkiluokka: Rosvo.
-
Tasolisä +1.
The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.