Sfäärisukuinen

Sfäärisukuinen on yleisnimitys olennoille, jotka polveutuvat jostakin vierasoliosta, tavallisimmin paholaisesta tai maanylisestä.

Yliluonnollisen esivanhemman vaikutukset ulottuvat monen sukupolven päähän. Sfäärisukuiset eivät ole ulkonäöltään yhtä vieraita kuin puolimaanyliset ja puolipaholaiset, mutta niillä on silti erikoisominaisuuksia.

Alla on kuvattu sfäärisukuisten kaksi yleisintä alalajia. Asimarit ovat ihmisiä, joiden suonissa virtaa tilkka maanylisen verta. Syväläisten sukupuussa on puolestaan ainakin yksi paholainen.


Asimar

Asimar, 1. tason soturi

Koko/tyyppi

Keskikokoinen vierasolio (kotoperäinen)

Kestonoppia

1n8+1 (5 kp)

Aloite

+4

Nopeus

Suomuspanssarissa 20 j (4 ruutua); perusnopeus 30 j

Panssariluokka

16 (+4 suomuspanssari, +2 raskas kilpi), kosketus 10, valmistautumaton 16

Perushyökkäys/paini

+1/+2

Hyökkäys

Pitkämiekka +2 lähitaistelu (1n8+1/19–20) tai kevyt varsijousi +1 kantama (1n8/19–20)

Täyshyökkäys

Pitkämiekka +2 lähitaistelu (1n8+1/19–20) tai kevyt varsijousi +1 kantama (1n8/19–20)

Tila/ulottuma

5 j/5 j

Erikoishyökkäykset

Päivänvalo

Erikoisominaisuudet   

Pimeänäkö 60 j, haponkestävyys 5, kylmyydenkestävyys 5 ja sähkönkestävyys 5

Laistot

Sitk +3, Ref +0, Tahto +0

Kyvyt

Vma 13, Ket 11, Ruk 12, Äly 10, Vii 11, Kar 10

Taidot

Havainnointi +3Kuuntelu +3Parannus +4Ratsastus +1Tietämys (uskonto) +1   

Valtit

Nopea aloite

Esiintymisympäristö

Lauhkeat tasangot

Järjestäytyminen

Erakko, pari tai ryhmä (3–4)

Haasteluokitus

½

Aarteet

Vakio

Hengenlaatu

Yleensä (mikä tahansa) hyvä

Kehittyminen

Hahmoluokan mukaan

Tasolisä

+1

Asimarit ovat yleensä pitkiä, kauniita ja miellyttäväkäytöksisiä. Niillä voi olla jokin ylimaalliseen syntyperään vihjaava piirre, kuten hopeiset hiukset, kultaiset silmät tai pelottavan kiihkeä katse.

Tyypillinen asimar on hengenlaadultaan ehdottoman hyvä. Se taistelee pahuutta vastaan ja yrittää taivutella kanssaeläjiään hyviin tekoihin. Joissakin asimareissa korostuu maanylisen esivanhemman kostonhaluinen ja tuomitseva puoli, mutta tämä on harvinaista.

Taistelu

Asimarit haluavat taistelusta yleensä rehellisen ja mutkattoman voimainkoetuksen. Jos vihollinen on poikkeuksellisen paha, asimar taistelee periksi antamatta kuolemaan asti.

Päivänvalo (Lo)

Asimar voi käyttää päivänvaloa kerran päivässä joko kuten 1. tason langettaja tai kuten luokkatasojensa mukainen langettaja, kumpi vain on sen kannalta edullisempaa.

Taidot

Asimar saa rotuhyvitystä +2 Havainnointi- ja Kuuntelu-testeihinsä.

Tietolaatikon asimarsoturilla oli ennen rotumuutoksia seuraavat kykyarvot: Vma 13, Ket 11, Ruk 12, Äly 10, Vii 9, Kar 8.

Asimarit hahmoina

Asimarhahmoilla on seuraavat rotupiirteet.


Syväläinen

Syväläinen, 1. tason soturi

Koko/tyyppi

Keskikokoinen vierasolio (kotoperäinen)

Kestonoppia

1n8+1 (5 kp)

Aloite

+1

Nopeus

30 j (6 ruutua)

Panssariluokka

15 (+1 Ket, +3 raudoitettu nahkahaarniska, +1 kevyt kilpi), kosketus 11, valmistautumaton 14

Perushyökkäys/paini

+1/+2

Hyökkäys

Säilä +3 lähitaistelu (1n6+1/18–20) tai kevyt varsijousi +2 kantama (1n8/19–20)   

Täyshyökkäys

Säilä +3 lähitaistelu (1n6+1/18–20) tai kevyt varsijousi +2 kantama (1n8/19–20)

Tila/ulottuma

5 j/5 j

Erikoishyökkäykset

Pimeys

Erikoisominaisuudet   

Pimeänäkö 60 j, kylmyydenkestävyys 5, sähkönkestävyys 5 ja tulenkestävyys 5

Laistot

Sitk +3, Ref +1, Tahto –1

Kyvyt

Vma 13, Ket 13, Ruk 12, Äly 12, Vii 9, Kar 6

Taidot

Hämäys +4, Piiloutuminen +5, Silmänkääntö +1, Äänetön liike +1

Valtit

Aseeseen keskittyminen (säilä)

Esiintymisympäristö

Lauhkeat tasangot

Järjestäytyminen

Erakko, pari tai ryhmä (3–4)

Haasteluokitus

½

Aarteet

Vakio

Hengenlaatu

Yleensä (mikä tahansa) paha

Kehittyminen

Hahmoluokan mukaan

Tasolisä

+1

Syväläisiä on usein mahdoton erottaa ihmisistä. Joillakuilla voi olla paljastavia tuntomerkkejä, kuten pienet sarvet, terävät hampaat, punaiset silmät, ympärillä leijaileva rikinhajahdus tai kenties jopa sorkkajalat. Ei ole kahta samannäköistä syväläistä.

Taistelu

Syväläiset ovat ovelia, salakavalia ja juonittelunhaluisia. Ne iskevät yleensä väijyksistä ja välttävät rehellistä taistelua, jos vain suinkin voivat.

Pimeys (Lo)

Syväläinen voi käyttää pimeyttä kerran päivässä (langettajataso yhtä kuin luokkatasot).

Taidot

Syväläinen saa rotuhyvitystä +2 Hämäys- ja Piiloutuminen-testeihinsä.

Tietolaatikon syväläissoturilla oli ennen rotumuutoksia seuraavat kykyarvot: Vma 13, Ket 11, Ruk 12, Äly 10, Vii 9, Kar 8.

Syväläiset hahmoina

Syväläishahmoilla on seuraavat rotupiirteet.


The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.