Hydra


Viisipäinen hydra

Kuusipäinen hydra

Seitsenpäinen hydra

Koko/tyyppi

Valtava taikaeläin

Valtava taikaeläin

Valtava taikaeläin

Kestonoppia

5n10+28 (55 kp)

6n10+33 (66 kp)

7n10+38 (77 kp)

Aloite

+1

+1

+1

Nopeus

20 j (4 ruutua), uinti 20 j

20 j (4 ruutua), uinti 20 j

20 j (4 ruutua), uinti 20 j

Panssariluokka

15 (–2 koko, +1 Ket, +6 kehopanssari),   
kosketus 9, valmistautumaton 14

16 (–2 koko, +1 Ket, +7 kehopanssari),   
kosketus 9, valmistautumaton 15

17 (–2 koko, +1 Ket, +8 kehopanssari),   
kosketus 9, valmistautumaton 16

Perushyökkäys/paini   

+5/+16

+6/+17

+7/+19

Hyökkäys

5 puraisua +6 lähitaistelu (1n10+3)

6 puraisua +8 lähitaistelu (1n10+3)

7 puraisua +10 lähitaistelu (1n10+4)

Täyshyökkäys

5 puraisua +6 lähitaistelu (1n10+3)

6 puraisua +8 lähitaistelu (1n10+3)

7 puraisua +10 lähitaistelu (1n10+4)

Tila/ulottuma

15 j/10 j

15 j/10 j

15 j/10 j

Erikoishyökkäykset

Erikoisominaisuudet

Pimeänäkö 60 j, äkkiparaneminen 15, hämäränäkö, vainu

Pimeänäkö 60 j, äkkiparaneminen 16, hämäränäkö, vainu

Pimeänäkö 60 j, äkkiparaneminen 17, hämäränäkö, vainu

Laistot

Sitk +9, Ref +5, Tahto +3

Sitk +10, Ref +6, Tahto +4

Sitk +10, Ref +6, Tahto +4

Kyvyt

Vma 17, Ket 12, Ruk 20, Äly 2, Vii 10, Kar 9

Vma 17, Ket 12, Ruk 20, Äly 2, Vii 10, Kar 9

Vma 19, Ket 12, Ruk 20, Äly 2, Vii 10, Kar 9

Taidot

Havainnointi +6, Kuuntelu +6, Uinti +11

Havainnointi +7, Kuuntelu +6, Uinti +11

Havainnointi +7, Kuuntelu +7, Uinti +12

Valtit

Kestokyky, TaistelurefleksitL, Teräksinen tahto

Aseeseen keskittyminen (puraisu), Kestokyky, TaistelurefleksitL, Teräksinen tahto

Aseeseen keskittyminen (puraisu), Kestokyky, TaistelurefleksitL, Teräksinen tahto

Esiintymisympäristö

Lauhkeat suot (pyro: lämpimät suot) (kryo: kylmät suot)

Lauhkeat suot (pyro: lämpimät suot) (kryo: kylmät suot)

Lauhkeat suot (pyro: lämpimät suot) (kryo: kylmät suot)

Järjestäytyminen

Erakko

Erakko

Erakko

Haasteluokitus

4 (normaali); 6 (pyro tai kryo)

5 (normaali); 7 (pyro tai kryo)

6 (normaali); 8 (pyro tai kryo)

Aarteet

1/10 kolikoista; kalleudet 50 %; esineet 50 %

1/10 kolikoista; kalleudet 50 %; esineet 50 %

1/10 kolikoista; kalleudet 50 %; esineet 50 %

Hengenlaatu

Yleensä neutraali

Yleensä neutraali

Yleensä neutraali

Kehittyminen

Tasolisä



Kahdeksanpäinen hydra

Yhdeksänpäinen hydra

Kymmenpäinen hydra

Koko/tyyppi

Valtava taikaeläin

Valtava taikaeläin

Valtava taikaeläin

Kestonoppia

8n10+43 (87 kp)

9n10+48 (97 kp)

10n10+53 (108 kp)

Aloite

+1

+1

+1

Nopeus

20 j (4 ruutua), uinti 20 j

20 j (4 ruutua), uinti 20 j

20 j (4 ruutua), uinti 20 j

Panssariluokka

18 (–2 koko, +1 Ket, +9 kehopanssari),   
kosketus 9, valmistautumaton 17

19 (–2 koko, +1 Ket, +10 kehopanssari), 
kosketus 9, valmistautumaton 18

20 (–2 koko, +1 Ket, +11 kehopanssari), 
kosketus 9, valmistautumaton 19

Perushyökkäys/paini   

+8/+20

+9/+22

+10/+23

Hyökkäys

8 puraisua +11 lähitaistelu (1n10+4)

9 puraisua +13 lähitaistelu (1n10+5)

10 puraisua +14 lähitaistelu (1n10+5)

Täyshyökkäys

8 puraisua +11 lähitaistelu (1n10+4)

9 puraisua +13 lähitaistelu (1n10+5)

10 puraisua +14 lähitaistelu (1n10+5)

Tila/ulottuma

15 j/10 j

15 j/10 j

15 j/10 j

Erikoishyökkäykset

Erikoisominaisuudet

Pimeänäkö 60 j, äkkiparaneminen 18, hämäränäkö, vainu

Pimeänäkö 60 j, äkkiparaneminen 19, hämäränäkö, vainu

Pimeänäkö 60 j, äkkiparaneminen 20, hämäränäkö, vainu

Laistot

Sitk +11, Ref +7, Tahto +4

Sitk +11, Ref +7, Tahto +5

Sitk +12, Ref +8, Tahto +3

Kyvyt

Vma 19, Ket 12, Ruk 20, Äly 2, Vii 10, Kar 9

Vma 21, Ket 12, Ruk 20, Äly 2, Vii 10, Kar 9

Vma 21, Ket 12, Ruk 20, Äly 2, Vii 10, Kar 9

Taidot

Havainnointi +8, Kuuntelu +7, Uinti +12

Havainnointi +8, Kuuntelu +8, Uinti +13

Havainnointi +9, Kuuntelu +8, Uinti +13

Valtit

Aseeseen keskittyminen (puraisu), Kestokyky, TaistelurefleksitL, Teräksinen tahto

Aseeseen keskittyminen (puraisu), Kestokyky, Sokkotaistelu, TaistelurefleksitL, Teräksinen tahto

Aseeseen keskittyminen (puraisu), Kestokyky, Sokkotaistelu, TaistelurefleksitL, Teräksinen tahto

Esiintymisympäristö

Lauhkeat suot (pyro: lämpimät suot) (kryo: kylmät suot)

Lauhkeat suot (pyro: lämpimät suot) (kryo: kylmät suot)

Lauhkeat suot (pyro: lämpimät suot) (kryo: kylmät suot)

Järjestäytyminen

Erakko

Erakko

Erakko

Haasteluokitus

7 (normaali); 9 (pyro tai kryo)

8 (normaali); 10 (pyro tai kryo)

9 (normaali); 11 (pyro tai kryo)

Aarteet

1/10 kolikoista; kalleudet 50 %; esineet 50 %

1/10 kolikoista; kalleudet 50 %; esineet 50 %

1/10 kolikoista; kalleudet 50 %; esineet 50 %

Hengenlaatu

Yleensä neutraali

Yleensä neutraali

Yleensä neutraali

Kehittyminen

Tasolisä



Yksitoistapäinen hydra

Kaksitoistapäinen hydra

Koko/tyyppi

Valtava taikaeläin

Valtava taikaeläin

Kestonoppia

11n10+58 (118 kp)

12n10+63 (129 kp)

Aloite

+1

+1

Nopeus

20 j (4 ruutua), uinti 20 j

20 j (4 ruutua), uinti 20 j

Panssariluokka

21 (–2 koko, +1 Ket, +12 kehopanssari), kosketus 9,          
valmistautumaton 20

22 (–2 koko, +1 Ket, +13 kehopanssari), kosketus 9,          
valmistautumaton 21

Perushyökkäys/paini   

+11/+25

+12/+26

Hyökkäys

11 puraisua +16 lähitaistelu (1n10+6)

12 puraisua +17 lähitaistelu (2n8+6)

Täyshyökkäys

11 puraisua +16 lähitaistelu (1n10+6)

12 puraisua +17 lähitaistelu (2n8+6)

Tila/ulottuma

15 j/10 j

15 j/10 j

Erikoishyökkäykset

Erikoisominaisuudet

Pimeänäkö 60 j, äkkiparaneminen 21, hämäränäkö, vainu

Pimeänäkö 60 j, äkkiparaneminen 22, hämäränäkö, vainu

Laistot

Sitk +12, Ref +8, Tahto +5

Sitk +13, Ref +9, Tahto +6

Kyvyt

Vma 23, Ket 12, Ruk 20, Äly 2, Vii 10, Kar 9

Vma 23, Ket 12, Ruk 20, Äly 2, Vii 10, Kar 9

Taidot

Havainnointi +9, Kuuntelu +9, Uinti +14

Havainnointi +10, Kuuntelu +9, Uinti +14

Valtit

Aseeseen keskittyminen (puraisu), Kestokyky, Sokkotaistelu, TaistelurefleksitL, Teräksinen tahto

Aseeseen keskittyminen (puraisu), Harjaantunut kehoasehyökkäys (puraisu), Kestokyky, Sokkotaistelu, TaistelurefleksitL, Teräksinen tahto

Esiintymisympäristö

Lauhkeat suot (pyro: lämpimät suot) (kryo: kylmät suot)

Lauhkeat suot (pyro: lämpimät suot) (kryo: kylmät suot)

Järjestäytyminen

Erakko

Erakko

Haasteluokitus

10 (normaali); 12 (pyro tai kryo)

11 (normaali); 13 (pyro tai kryo)

Aarteet

1/10 kolikoista; kalleudet 50 %; esineet 50 %

1/10 kolikoista; kalleudet 50 %; esineet 50 %

Hengenlaatu

Yleensä neutraali

Yleensä neutraali

Kehittyminen

Tasolisä

Hydrat ovat monipäisiä liskohirviöitä. Niiden väritys vaihtelee harmaanruskeasta tummanruskeaan, joskin vatsapuoli on vaalea tai kellanruskea. Silmät ovat aina meripihkan väriset ja hampaat vaaleankeltaiset. Hydrat ovat noin 20 jalan pituisia ja painavat noin 4 000 naulaa. Ne eivät osaa puhua.


Taistelu

Hydra voi hyökätä kaikilla päillään kärsimättä sakkoja, vaikka se liikkuisi tai rynnäköisi kierroksen aikana.

Hydra voidaan tappaa joko leikkaamalla irti kaikki sen päät tai surmaamalla sen ruumis. Pään leikatakseen vihollisen on suoritettava onnistunut hajotusisku viiltoaseella. (Pelaajan on ilmoitettava ennen hyökkäysheittoa, kohdistuuko hyökkäys päähän vai ruumiiseen.) Hajotusiskuyritys altistaa ilmaishyökkäykselle, ellei yrittäjällä ole Harjaantunut hajotusisku -valttia. Vihollinen voi iskeä hydran päitä kaikkialta, mistä hän osuisi sen ruumiiseenkin, koska hydran päät heiluvat ja huojuvat taistelussa sinne tänne. Vihollinen voi valmistella toiminnon, jossa hän suorittaa hajotusiskun hydran päätä vastaan silloin, kun hydra yrittää puraista häntä. Jokaisen pään kestopistemäärä on yhtä kuin hydran normaali täysi kestopistemäärä jaettuna päiden alkuperäisellä lukumäärällä. Pään menettäminen tuottaa ruumiille vaurioita puolet pään normaalista täydestä kestopistemäärästä. Katkeamisensa jälkeen kaula umpeutuu oitis verenhukan estämiseksi. Hydra ei voi enää hyökätä katkaistulla päällään, mutta se ei saa muita sakkoja.

Kun pää on leikattu, sen kaulantyngästä ponnahtaa 1n4 kierroksen kuluessa esiin kaksi uutta päätä. Hydralla voi olla päitä kerrallaan enintään kaksi kertaa alkuperäisen lukumäärän verran, ja kaikki alkuperäisen määrän ylittävät päät kuihtuvat ja kuolevat päivässä. Jos päiden kasvaminen leikatun pään tilalle halutaan estää, kaulantyngälle on tuotettava vähintään 5 pistettä tuli- tai happovaurioita (osuma vaatii kosketushyökkäyksen) ennen kuin uudet päät ilmaantuvat. Liekehtivä ase (tai vastaava vaikutus) tuottaa energiavaurionsa kaulantyngälle samalla iskulla, jolla pää leikataan. Aluevaikutusten tuottamat tuli- tai happovauriot voivat polttaa useita kaulantynkiä sen ohella, että ne vahingoittavat hydran ruumista. Hydra ei kuole päidensä menettämiseen ennen kuin kaikki päät on leikattu ja kaulantyngät on kärvennetty tulella tai hapolla.

Hydran ruumis voidaan surmata kuten minkä tahansa olennon ruumis, mutta koska hydralla on äkkiparaneminen-kyky (ks. alla), sitä on vaikea kukistaa tällä tavoin. Kaikki hyökkäykset, jotka eivät ole (tai eivät voi olla) hajotusiskuyrityksiä, kohdistuvat automaattisesti ruumiiseen.

Kohteelliset taikavaikutukset eivät voi leikata hydran päitä (vaan kohdistuvat aina ruumiiseen), jos ne eivät tuota viiltovaurioita ja jos niitä ei voida käyttää hajotusiskuyrityksiin.

Äkkiparaneminen (Po)

Hydran kärsimät vauriot paranevat joka kierroksella määrän, joka on yhtä kuin 10 + hydran alkuperäinen pääluku.

Taidot

Hydra saa monipäisyytensä ansiosta rotuhyvitystä +2 Kuuntelu- ja Havainnointi-testeihinsä.

Hydra saa rotuhyvitystä +8 kaikkiin Uinti-testeihin, joilla se yrittää suorittaa jonkin erikoistoiminnon tai selviytyä vaaroista. Se voi aina valita Uinti-testissä 10:n, silloinkin, kun sitä häiritään tai uhataan. Se voi käyttää uidessaan myös juoksemistoimintoa, kunhan se ui suorassa linjassa.

Valtit

Hydra voi käyttää Taistelurefleksit-valttinsa ansiosta kaikkia päitään ilmaishyökkäyksiin.


Pyrohydra

Valtava taikaeläin (tuli)

Tämä punertava hydra voi henkiä tulisuihkuja, joiden korkeus on 10 jalkaa, leveys 10 jalkaa ja pituus 20 jalkaa. Kaikki päät henkäisevät kerran 1n4 kierroksessa. Kukin suihku tuottaa 3n6 pistettä tulivaurioita. Onnistunut Refleksi-laisto puolittaa vauriot. Laiston vaikeusaste on 10 + puolet hydran alkuperäisestä pääluvusta + hydran Ruk-muunnin.

Koska pyrohydra on immuuni tulelle, tulivauriot eivät estä sitä kasvattamasta kaulantynkiinsä uusia päitä, mutta 5 pistettä kylmyysvaurioita estää kasvun.


Kryohydra

Valtava taikaeläin (kylmyys)

Tämä purppuranvärinen hydra voi henkiä kuurasuihkuja, joiden korkeus on 10 jalkaa, leveys 10 jalkaa ja pituus 20 jalkaa. Kaikki päät henkäisevät kerran 1n4 kierroksessa. Kukin suihku tuottaa 3n6 pistettä kylmyysvaurioita. Onnistunut Refleksi-laisto puolittaa vauriot. Laiston vaikeusaste on 10 + puolet hydran alkuperäisestä pääluvusta + hydran Ruk-muunnin.

Koska kryohydra on immuuni kylmyydelle, kylmyysvauriot eivät estä sitä kasvattamasta kaulantynkiinsä uusia päitä, mutta 5 pistettä tulivaurioita estää kasvun.


The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.