Laitteen purkaminen |
Testi
Laitteen purkaminen
Testin vaikeusaste riippuu siitä, miten mutkikkaasta laitteesta on kyse. Kun yrität purkaa (tai sabotoida tai jumiuttaa) kohtalaisen yksinkertaisen mekanismin, testin vaikeusaste on 10; monimutkaisempia esineitä käsiteltäessä vaikeusaste kohoaa.
Jos testi onnistuu, purat laitteen. Jos se epäonnistuu enintään 4:llä, epäonnistut mutta voit yrittää uudelleen. Jos epäonnistut vähintään 5:llä, jokin menee vikaan: Jos laite on ansa, laukaiset sen. Jos yrität jonkinlaista sabotointia, luulet laitteen muuttuneen toimintakelvottomaksi, vaikka se toimii yhä normaalisti.
Voit käsitellä yksinkertaisia esineitä, kuten satuloita tai vaununpyöriä, myös siten, että ne toimivat alkuun normaalisti mutta hajoavat jonkin ajan kuluttua (tavallisimmin 1n4 kierroksen tai minuutin käytön jälkeen).
Laite | Aika | Laitteen purkamisen VA1 | Esimerkki |
Yksinkertainen | 1 kierros | 10 | Lukon jumiuttaminen |
Melko mutkikas | 1n4 kierrosta | 15 | Vaununpyörän sabotointi |
Vaikea | 2n4 kierrosta | 20 | Ansan purkaminen, ansan uudelleenviritys |
Pirullinen | 2n4 kierrosta | 25 | Monimutkaisen ansan purkaminen, monimutkaisen mekanismin ovela sabotointi |
|
Toiminto
Kuten yllä olevasta taulukosta näkyy, Laitteen purkaminen
Uusi yritys
Vaihtelee. Voit yrittää uudelleen, jos epäonnistut testissä enintään 4:llä, joskin sinun on tiedettävä epäonnistuneesi ennen kuin saat uuden yrityksen.
Muuta
Jos sinulla on Sorminäppäryys-valtti, saat Laitteen purkaminen
Rosvo, joka ylittää Laitteen purkaminen
Rajoitukset
Rosvot (kuten myös muut hahmot, joilla on ansojen etsintä
Rosvo voi purkaa onnistuneella Laitteen purkaminen
Muita ansanpurkukeinoja
Moni ansa voidaan tehdä toimintakyvyttömäksi myös ilman Laitteen purkaminen
Kantamahyökkäysansat
Kun ansan sijainti on tiedossa, helpoin tapa tehdä se toimintakyvyttömäksi on särkeä sen mekanismi, sikäli kuin mekanismiin pääsee käsiksi. Jos tämä ei onnistu, on mahdollista tukkia reiät, joista ammukset lähtevät. Tällöin ansa ei laukea, elleivät sitten ammukset tuota niin paljon vaurioita, että ne murtautuvat tukkeiden läpi.
Lähitaisteluhyökkäysansat
Nämä esineet voidaan tehdä toimintakyvyttömiksi edelliskohdan tapaan joko särkemällä mekanismi tai estämällä aseita liikkumasta. Jos hahmo on tutkimassa ansaa kun se laukeaa, hän voi yrittää ajoittaa väistöliikkeensä niin, että välttyy seuraavilta vaurioilta jos hän ei tehnyt ansan laukeamishetkellä muuta kuin tutki ansaa, hän saa väistelyhyvitystä +4 ansan hyökkäyksiä vastaan, mikäli ansa laukeaa seuraavan minuutin aikana uudelleen.
Kuopat
Ansakuopan "purkaminen" tarkoittaa yleensä vain kuopan peittona olevan luukun poistamista, jolloin tuloksena on avoin kuoppa. Kuopan täyttäminen tai väliaikaisen sillan rakentaminen sen yli on tavanomaista ruumiillista työtä eikä kuulu Laitteen purkaminen
Taika-ansat
Taika-ansoja voidaan tehdä toimintakyvyttömiksi taikuuden rauetus
The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.