Salamanteri


Liekkiveljessalamanteri

Tavallinen salamanteri

Salamanteriylimys

Koko/tyyppi

Pieni vierasolio
(sfäärinulkoinen, tuli)

Keskikokoinen vierasolio
(sfäärinulkoinen, tuli)

Iso vierasolio
(sfäärinulkoinen, tuli)

Kestonoppia

4n8+8 (26 kp)

9n8+18 (58 kp)

15n8+45 (112 kp)

Aloite

+1

+1

+1

Nopeus

20 j (4 ruutua)

20 j (4 ruutua)

20 j (4 ruutua)

Panssariluokka

19 (+1 koko, +1 Ket, +7 kehopanssari), kosketus 12, valmistautumaton 18

18 (+1 Ket, +7 kehopanssari),
kosketus 11, valmistautumaton 17

18 (–1 koko, +1 Ket, +8 kehopanssari), kosketus 10, valmistautumaton 17

Perushyökkäys/paini   

+4/+1

+9/+11

+15/+25

Hyökkäys

Keihäs +6 lähitaistelu (1n6+1/×3 plus 1n6 tuli)

Keihäs +11 lähitaistelu (1n8+3/×3 plus 1n6 tuli)

Pitkäkeihäs +3, +23 lähitaistelu (1n8+9/×3 plus 1n8 tuli)

Täyshyökkäys

Keihäs +6 lähitaistelu (1n6+1/×3 plus 1n6 tuli) ja hännänsivallus +4 lähitaistelu (1n4 plus 1n6 tuli)

Keihäs +11/+6 lähitaistelu (1n8+3/×3 plus 1n6 tuli) ja hännänsivallus +9 lähitaistelu (2n6+1 plus 1n6 tuli)

Pitkäkeihäs +3, +23/+18/+13 lähitaistelu (1n8+9/×3 plus 1n8 tuli) ja hännänsivallus +21 lähitaistelu (2n8+3 plus 1n8 tuli)

Tila/ulottuma

5 j/5 j

5 j/5 j (hännällä 10 j)

10 j/10 j (pitkäkeihäällä 20 j)

Erikoishyökkäykset

Puserrus 1n4 plus 1n6 tuli, kuumuus,      
harjaantunut tarttuminen

Puserrus 2n6+1 plus 1n6 tuli, kuumuus,   
harjaantunut tarttuminen

Puserrus 2n8+3 plus 1n8 tuli, kuumuus,   
harjaantunut tarttuminen, loitsunomaiset kyvyt

Erikoisominaisuudet

Pimeänäkö 60 j, immuunius tulelle, haavoittuvuus kylmyydelle

Vauriovähennys 10/taika, pimeänäkö 60 j, immuunius tulelle, haavoittuvuus kylmyydelle

Vauriovähennys 15/taika, pimeänäkö 60 j, immuunius tulelle, haavoittuvuus kylmyydelle

Laistot

Sitk +6, Ref +5, Tahto +6

Sitk +8, Ref +7, Tahto +8

Sitk +12, Ref +10, Tahto +11

Kyvyt

Vma 12, Ket 13, Ruk 14, Äly 14, Vii 15, Kar 13

Vma 14, Ket 13, Ruk 14, Äly 14, Vii 15, Kar 13

Vma 22, Ket 13, Ruk 16, Äly 16, Vii 15, Kar 15

Taidot

Havainnointi +11, Käsityöläisyys (seppä) +8, Kuuntelu +11, Piiloutuminen +12, Äänetön liike +6

Diplomatia +3, Etsintä +12, Havainnointi +8, Hämäys +11, Kovistelu +3, Kuuntelu +8, Käsityöläisyys (seppä) +19, Naamioituminen +1 (toista esitettäessä +3), Piiloutuminen +11, Äänetön liike +11

Diplomatia +4, Havainnointi +13, Hämäys +19, Käsityöläisyys (seppä) +25, Kovistelu +4, Kuuntelu +13, Piiloutuminen +15, Äänetön liike +17

Valtit

Sarjahyökkäys, Valppaus

Sarjahyökkäys, Valppaus, Väkihyökkäys

Harjaantunut iskun saattelu, Iskun saattelu, Sarjahyökkäys, Taitoon keskittyminen (Käsityöläisyys [seppä]), Valppaus, Väkihyökkäys

Esiintymisympäristö

Tulen elementtisfääri

Tulen elementtisfääri

Tulen elementtisfääri

Järjestäytyminen

Erakko, pari tai ryhmä (3–5)

Erakko, pari tai ryhmä (3–5)

Erakko, pari tai ylimysseurue (9–14)

Haasteluokitus

3

6

10

Aarteet

Vakio (ei tulenarkoja)

Vakio (ei tulenarkoja)

Kaksi kertaa vakio (ei tulenarkoja) ja pitkäkeihäs +3

Hengenlaatu

Yleensä (mikä tahansa) paha

Yleensä (mikä tahansa) paha

Yleensä (mikä tahansa) paha

Kehittyminen

4–6 KN (Pieni)

8–14 KN (Keskikokoinen)

16–21 KN (Iso); 22–45 KN (Valtava)

Tasolisä

+4

+5

Salamanterit puhuvat palonkieltä. Jotkut tavalliset salamanterit ja kaikki ylimykset puhuvat myös yhteiskieltä.


Taistelu

Jos salamanterilla on vauriovähennystä, sen kehoaseet katsotaan taika-aseiksi, kun selvitetään niiden kykyä sivuuttaa muiden olentojen vauriovähennys.

Puserrus (Po)

Salamanteri voi tuottaa automaattisesti hännänsivallusvaurionsa (tulivauriot mukaan lukien) aina, kun se voittaa käynnistämänsä painitestin. Salamanteriylimys voi pusertaa useita olentoja yhtä aikaa, jos ne ovat vähintään kaksi kokoluokkaa pienempiä kuin se itse.

Kuumuus (Po)

Salamanteri tuottaa niin paljon lämpöä, että sen kosketus tuottaa ylimääräisiä tulivaurioita. Myös salamanterin metalliaseet johtavat tätä kuumuutta.

Harjaantunut tarttuminen (Po)

Jotta salamanteri voisi käyttää tätä kykyä, sen on osuttava hännänsivallushyökkäyksellään olentoon, joka on enintään yhden kokoluokan suurempi kuin se itse. Tämän jälkeen se voi yrittää aloittaa painin vapaatoimintona altistumatta ilmaishyökkäykselle. Jos se voittaa painitestin, se saa painiotteen ja voi saman tien pusertaa.

Loitsunomaiset kyvyt

(Vain salamanteriylimys) 3/päivä – korventavat kädet (VA 13), leimuava kuula (VA 14), tulipallo (VA 15), tuliseinämä (VA 16); 1/päivä – hirviön esiinloihdinta VII (Valtava tulielementaali), taikuuden rauetus. Langettajataso 15. Laistojen vaikeusasteet ovat Karisma-pohjaisia.

Taidot

Salamanterit saavat rotuhyvitystä +4 Käsityöläisyys (seppä) -testeihinsä.

Valtit

Salamanterit saavat Sarjahyökkäys-valtin, vaikka niillä ei ole vaadittuja kolmea kehoasehyökkäystä.


The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.