Raippuri

Koko/tyyppi

Iso taikaeläin

Kestonoppia

10n10+30 (85 kp)

Aloite

+5

Nopeus

10 j (2 ruutua)

Panssariluokka

24 (–1 koko, +1 Ket, +14 kehopanssari), kosketus 10, valmistautumaton 23

Perushyökkäys/paini   

+10/+18

Hyökkäys

Siima +11 kantamakosketus (raahaus) tai puraisu +13 lähitaistelu (2n6+6)

Täyshyökkäys

siimaa +11+11 kantama#160;kantamakosketus (raahaus) ja puraisu +13 lähitaistelu (2n6+6)   

Tila/ulottuma

10 j/10 j (siimalla 50 j)

Erikoishyökkäykset

Raahaus, siimat, heikkous

Erikoisominaisuudet

Pimeänäkö 60 j, immuunius sähkölle, hämäränäkö, kylmyydenkestävyys 10, loitsunsieto 30, haavoittuvuus tulelle

Laistot

Sitk +10, Ref +8, Tahto +8

Kyvyt

Vma 19, Ket 13, Ruk 17, Äly 12, Vii 16, Kar 12

Taidot

Havainnointi +13, Kiipeily +12, Kuuntelu +13, Piiloutuminen +10*

Valtit

Aseeseen keskittyminen (siima), Nopea aloite, Teräksinen tahto, Valppaus

Esiintymisympäristö

Maan alla

Järjestäytyminen

Erakko, pari tai joukko (3–6)

Haasteluokitus

12

Aarteet

Ei kolikoita; kalleudet 50 % (vain kivisiä); ei esineitä

Hengenlaatu

Yleensä kaoottis-paha

Kehittyminen

11–15 KN (Iso); 16–30 KN (Valtava)

Tasolisä

Raippurin korkeus on noin 9 jalkaa ja paino 2 200 naulaa. Sen suippenevan ruumiin läpimitta on tyvessä 3–4 jalkaa mutta yläpäässä enää 1 jalka. Raippurin väritys ja ruumiinlämpö mukautuvat ympäröivän luolan olosuhteita vastaaviksi.

Raippurit puhuvat kamarankieltä ja syvänkieltä.


Taistelu

Saalistava raippuri pysyttelee hiljaa ja hievahtamatta ja tekeytyy kiveksi, minkä ansiosta se pääsee usein tekemään yllätyshyökkäyksen. Se iskee siimoillaan heti, kun sen ulottumalle tulee riistaa. Lähitaistelussa se puree vihollisia vahvoilla leuoillaan.

Raahaus (Po)

Jos raippuri osuu siimahyökkäyksellään, siima tarttuu kohteen ruumiiseen. Tämä ei tuota kohteelle vaurioita, mutta raippuri voi raahata kohdetta jokaisella seuraavalla kierroksella 10 jalkaa lähemmäs itseään (ei altista vapaahyökkäyksille), ellei kohde onnistu irtautumaan siimasta, mikä vaatii Kahlekuninkuus-testin (VA 23) tai Voimakkuus-testin (VA 19). Testien vaikeusasteet ovat Voimakkuus-pohjaisia, ja Kahlekuninkuuden vaikeusaste sisältää rotuhyvitystä +4. Kun raippuri raahaa kohteen 10 jalan säteelle itsestään, se voi vielä samalla kierroksella puraista kohdetta saaden hyökkäyshyvitystä +4. Siimalla on 10 kestopistettä, ja sitä voidaan vaurioittaa onnistuneella hajotus­iskulla. Raippurin siimaa vastaan hyökkääminen ei kuitenkaan altista vapaahyökkäykselle. Jos siima on kiinni vihollisessa, raippuri saa sakkoa –4 kilpailevaan hyökkäysheittoonsa hajotusiskuyrityksen vastustamiseksi. Siiman katkaiseminen ei tuota vaurioita raippurille itselleen.

Siimat (Po)

Raippuri iskee vahvoilla ja tahmeilla siimoillaan. Raippurilla voi olla enintään kuusi siimaa kerrallaan, ja ne voivat iskeä enintään 50 jalan päähän (ei kantamaportaita). Jos siima katkaistaan, raippuri voi kasvattaa sen tilalle uuden seuraavalla vuorollaan ilmaistoimintona.

Heikkous (Po)

Raippurin siimat voivat viedä vihollisen voimat. Olennon, johon siima on tarttunut, on onnistuttava Sitkeys-laistossa (VA 18) tai se kärsii 2n8 pistettä Voimakkuus-vaurioita. Laiston vaikeusaste on Ruumiinkunto-pohjainen.

Taidot

*Raippuri saa rotuhyvitystä +8 Piiloutuminen-testeihinsä kivisillä ja jäisillä alueilla.


The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.