Kitakauhu

Koko/tyyppi

Keskikokoinen epäsikiö

Kestonoppia

4n8+24 (42 kp)

Aloite

+1

Nopeus

10 j (2 ruutua), uinti 20 j

Panssariluokka

19 (+1 Ket, +8 kehopanssari), kosketus 11, valmistautumaton 18

Perushyökkäys/paini   

+3/+3

Hyökkäys

Puraisu +4 lähitaistelu (1) tai sylki +4 kantamakosketus (1n4 happo plus sokaisu)

Täyshyökkäys

6 puraisua +4 lähitaistelu (1) ja sylki +4 kantamakosketus (1n4 happo plus sokaisu)

Tila/ulottuma

5 j/5 j

Erikoishyökkäykset

Epäpuhesylkiharjaantunut tarttuminenverenimunielaisumaanmuunto               

Erikoisominaisuudet

Muodottomuus, vauriovähennys 5/ruhjonta, pimeänäkö 60 j

Laistot

Sitk +7, Ref +4, Tahto +5

Kyvyt

Vma 10, Ket 13, Ruk 22, Äly 4, Vii 13, Kar 13

Taidot

Havainnointi +9, Kuuntelu +4, Uinti +8

Valtit

Asetaituruus, Salamarefleksit

Esiintymisympäristö

Maan alla

Järjestäytyminen

Erakko

Haasteluokitus

5

Aarteet

Ei ole

Hengenlaatu

Yleensä neutraali

Kehittyminen

5–12 KN (Iso)

Tasolisä

Kitakauhu on hirvittävän näköinen olento, kuin suoraan mielipuolen painajaisista. Se ei ole paha, mutta se janoaa ruumiinnesteitä ja näyttää suosivan älyllisten olentojen verta.

Kitakauhun leveys on noin 3 jalkaa ja korkeus 3–4 jalkaa. Se painaa noin 200 naulaa.

Kitakauhut osaavat yhteiskieltä mutta sanovat harvoin mitään järjellistä.


Taistelu

Kitakauhu sinkoaa limaisia lihansäikeitä, joiden päissä on vähintään yksi silmä ja lisäksi vihollista pureva suu. Olento voi singota yhteensä kuusi tällaista säiettä kierroksessa.

Epäpuhe (Yl)

Heti kun kitakauhu havaitsee jotakin syömäkelpoista, se alkaa tuottaa jatkuvaa epäpuhetta vapaatoimintona. Kaikkien olentojen (paitsi muiden kitakauhujen) 60 jalan leviämällä on onnistuttava Tahto-laistossa (VA 13) tai ne käyttäytyvät 1n2 kierrosta niin kuin niihin olisi langetettu sekavoitus-loitsu. Tämä on mieleen kohdistuva ääni- ja pakotusvaikutus. Olento, joka onnistuu laistossa, on immuuni kyseisen kitakauhun epäpuheelle seuraavat 24 tuntia. Laiston vaikeusaste on Karisma-pohjainen.

Sylki (Po)

Kitakauhu ampuu joka kierroksella vapaatoimintona sylkivanan kohti yhtä 30 jalan säteellä olevaa vihollista. Jos kitakauhu onnistuu kantamakosketushyökkäyksessä, sylki tuottaa 1n4 pistettä happovaurioita ja kohteen on onnistuttava Sitkeys-laistossa tai se on sokaistunut 1n4 kierrosta. Silmättömät olennot ovat immuuneja sokaisuvaikutukselle mutta kärsivät happovauriot. Laiston vaikeusaste on Ruumiinkunto-pohjainen.

Harjaantunut tarttuminen (Po)

Jotta kitakauhu voisi käyttää tätä kykyä, sen on onnistuttava puraisuhyökkäyksessään. Tämän jälkeen se voi yrittää aloittaa painin vapaatoimintona altistumatta ilmaishyökkäykselle.

Nielaisu (Po)

Kitakauhu voi yrittää nielaista Keskikokoisen tai tätä pienemmän vihollisen, jonka kanssa se on painissa vuoronsa alussa, jos se voittaa painitestin. (Todellisuudessa kitakauhu ei "nielaise" vihollista vaan kietoo muuttuvaisen ruumiinsa sen ympärille, mutta vaikutus on käytännössä sama.) Kun vihollinen on nielaistu, kitakauhu voi käyttää verenimu-kykyään. Nielaistu olento voi leikata tiensä ulos tuottamalla kitakauhulle 5 pistettä vaurioita (PL on sama kuin tavallisestikin).

Kitakauhun sisään mahtuu 1 Keskikokoinen, 2 Pientä, 8 Hyvin pientä, 32 Taskukokoista tai 128 Minimaalista olentoa.

Verenimu (Po)

Nielaistu vihollinen kärsii joka kierroksella automaattisesti 1n4 pistettä Ruumiinkunto-vaurioita.

Maanmuunto (Yl)

Kitakauhu voi muuttaa aina halutessaan kiven ja maan kaikista naapuriruuduistaan juoksuhiekan tapaiseksi hetteiköksi. Tämän kyvyn käyttö on perustoiminto. Mullan, hiekan ja vastaavien aineiden pehmittäminen kestää 1 kierroksen ja kiven pehmittäminen 2 kierrosta. Kaikkien pehmitetyissä ruuduissa olijoiden (paitsi kitakauhun) on suoritettava liikkumistoiminto välttyäkseen juuttumasta kiinni (juuttuneiden katsotaan olevan sidonnassa).

Muodottomuus (Po)

Kitakauhu on immuuni kriittisille osumille. Sitä ei voida koukata.

Taidot

Koska kitakauhulla on runsaasti silmiä, se saa rotuhyvitystä +4 Havainnointi-testeihinsä.

Se saa rotuhyvitystä +8 kaikkiin Uinti-testeihin, joilla se yrittää suorittaa jonkin erikoistoiminnon tai selviytyä vaaroista. Se voi aina valita Uinti-testissä 10:n, silloinkin, kun sitä häiritään tai uhataan. Se voi käyttää uidessaan myös juoksemistoimintoa, kunhan se ui suorassa linjassa.


The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.