Isohismaagi |
5n8+15 (37 kp) | |
| |
Kahden käden miekka +7 lähitaistelu (3n6+7/1920) tai pitkäjousi +2 kantama (2n6/×3) | |
Kahden käden miekka +7 lähitaistelu (3n6+7/1920) tai pitkäjousi +2 kantama (2n6/×3) | |
10 j/10 j | |
Hahmonvaihto, lento, pimeänäkö 60 j, hämäränäkö, uudennus 5, loitsunsieto 19 | |
Havainnointi +10, Keskittyminen +11, Kuuntelu +10, Loitsutuntemus +10 | |
Kylmät mäkimaat | |
Erakko, pari tai seurue (12 plus 24 haarnia) | |
8 | |
Kaksi kertaa vakio | |
Yleensä lainkuuliais-paha | |
Hahmoluokan mukaan | |
+7 |
Isohismaagi on tavallisen isohisen älykkäämpi ja vaarallisempi alalaji.
Isohismaagi on noin 10 jalkaa pitkä ja painaa noin 700 naulaa. Sen ihonväri vaihtelee vaaleanvihreästä vaaleansiniseen, ja sen hiukset ovat mustat tai mustanruskeat. Isohismaagit suosivat väljiä ja mukavia vaatteita ja kevyitä haarniskoja.
Isohismaagit puhuvat jätinkieltä ja yhteiskieltä.
Taistelu
Isohismaagi luottaa loitsunomaisiin kykyihinsä ja antautuu ruumiilliseen taisteluun vain silloin, kun muu ei auta. Kun vastassa on ilmiselvä ylivoima, se ei jää tekemään turhaa vastarintaa vaan pakenee huurumuodon avulla.
Loitsunomaiset kyvyt
Aina halutessaan näkymättömyys, pimeys; 1/päivä huurumuoto, ihmisolion lumous (VA 14), kylmyyskeila (VA 18), nukutus (VA 14). Langettajataso 9. Laistojen vaikeusasteet ovat Karisma-pohjaisia.
Lento (Yl)
Isohismaagi voi lähteä lentoon tai lakata lentämästä ilmaistoimintona. Kun se käyttää huurumuotoa, se voi lentää normaalilla nopeudellaan ja sen lentoketteryys on täydellinen.
Hahmonvaihto (Yl)
Isohismaagi voi ottaa minkä tahansa Pienen, Keskikokoisen tai Ison ihmisolion tai jättiläisen hahmon.
Uudennus (Po)
Tuli ja happo tuottavat isohismaagille normaalit vauriot.
Isohismaagi voi kiinnittää menettämänsä raajan tai ruumiinosan takaisin painamalla sitä irtoamiskohtaa vasten. Kiinnittyminen kestää 1 minuutin. Jos kyseessä on pää tai muu ehdottoman elintärkeä ruumiinosa, se on kiinnitettävä takaisin 10 minuutissa tai olento kuolee. Isohismaagi ei voi kasvattaa uusia ruumiinosia menettämiensä tilalle.
Isohismaagit hahmoina
Isohismaagihahmoilla on seuraavat rotupiirteet.
-
+10 Voimakkuus, +6 Ruumiinkunto, +4 Älykkyys, +4 Viisaus, +6 Karisma.
-
Iso koko. Sakkoa 1 panssariluokkaan, sakkoa 1 hyökkäysheittoihin, sakkoa 4 Piiloutuminen-testeihin, hyvitystä +4 painitesteihin, kaksi kertaa suurempi nosto- ja kantokyky kuin Keskikokoisilla hahmoilla.
-
Tila/ulottuma: 10 jalkaa/10 jalkaa.
-
Isohismaagin perusnopeus maalla on 40 jalkaa. Sillä on myös 40 jalan lentonopeus (hyvä).
-
Pimeänäkö: Isohismaagi näkee pimeässä 60 jalkaan asti.
-
Rotukestonopat: Isohismaagilla on valmiiksi viisi jättiläistasoa, joista se saa kestonoppia 5n8, perushyökkäyshyvitystä +3 ja peruslaistohyvitykset Sitk +4, Ref +1 ja Tahto +1.
-
Rotutaidot: Isohismaagi saa jättiläistasoistaan taitopisteitä 8 × (2 + Äly-muunnin, vähintään 1). Sen luokkataidot ovat Havainnointi, Keskittyminen, Kuuntelu ja Loitsutuntemus.
-
Rotuvaltit: Isohismaagi saa jättiläistasoistaan kaksi valttia.
-
Erikoishyökkäykset (ks. yllä): Loitsunomaiset kyvyt.
-
Erikoisominaisuudet (ks. yllä): Uudennus 5, loitsunsieto 19.
-
Automaattiset kielet: Yhteiskieli, jätinkieli. Lisäkielet: Kääpiökieli, hiidenkieli, pätsinkieli, örkkikieli.
-
Suosikkiluokka: Taikuri.
-
Tasolisä +7.
The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.