Käärme |
Käärmeet eivät yleensä käyttäydy hyökkäävästi. Jos niitä uhataan, ne pakenevat.
Taidot
Käärmeet saavat rotuhyvitystä +4 Havainnointi-, Kuuntelu- ja Piiloutuminen-testeihinsä ja rotuhyvitystä +8 Kiipeily- ja Tasapainoilu-testeihinsä. Käärme voi aina valita Kiipeily-testeissään 10:n, vaikka sitä uhattaisiin tai häirittäisiin. Se käyttää Kiipeily-testeissään joko Voimakkuus-muunnintaan tai Ketteryys-muunnintaan, kumpi vain on suurempi. Käärme saa rotuhyvitystä +8 kaikkiin Uinti-testeihin, joilla se yrittää suorittaa jonkin erikoistoiminnon tai selviytyä vaaroista. Se voi aina valita Uinti-testissä 10:n, silloinkin, kun sitä häiritään tai uhataan. Se voi käyttää uidessaan myös juoksemistoimintoa, kunhan se ui suorassa linjassa.
Kuristajakäärme
| Kuristajakäärme | |
3n8+6 (19 kp) | 11n8+14 (63 kp) | |
20 j (4 ruutua), kiipeäminen 20 j, uinti 20 j | 20 j (4 ruutua), kiipeäminen 20 j, uinti 20 j | |
15 (+3 Ket, +2 kehopanssari), | 15 (2 koko, +3 Ket, +4 kehopanssari), kosketus 11, valmistautumaton 12 | |
5 j/5 j | 15 j/10 j | |
Havainnointi +7, Kiipeily +14, Kuuntelu +7, Piiloutuminen +10, Tasapainoilu +11, Uinti +11 | Havainnointi +9, Kiipeily +17, Kuuntelu +9, Piiloutuminen +10, Tasapainoilu +11, Uinti +16 | |
Jaksavuus, Kestokyky, Taitoon keskittyminen (Piiloutuminen), Valppaus | ||
Lämpimät metsät | Lämpimät metsät | |
Erakko | Erakko | |
2 | 5 | |
45 KN (Keskikokoinen); 610 KN (Iso) | 1216 KN (Valtava); 1733 KN (Suunnaton) | |
| |
Kuristajakäärmeet eivät yleensä käyttäydy hyökkäävästi vaan pakenevat uhkaajiaan. Ne kyllä metsästävät syödäkseen mutta eivät yritä hankkia ateriaksi olentoa, joka on liian iso puserrettavaksi.
Taistelu
Kuristajakäärme saalistaa tarttumalla riistaan kiinni kidallaan ja pusertamalla sitä sitten voimakkaalla ruumiillaan.
Puserrus (Po)
Kuristajakäärme voi tuottaa 1n3+4 pistettä vaurioita aina, kun se voittaa käynnistämänsä painitestin.
Harjaantunut tarttuminen (Po)
Jotta kuristajakäärme voisi käyttää tätä kykyä, sen on osuttava puraisuhyökkäyksellään. Tämän jälkeen se voi yrittää aloittaa painin ilmaistoimintona altistumatta vapaahyökkäykselle. Jos se voittaa painitestin, se saa painiotteen ja voi saman tien pusertaa.
Jättiläiskuristajakäärme
Jättiläiskuristajakäärmeet käyttäytyvät hyökkäävämmin kuin pienemmät sukulaisensa, etupäässä siksi, että ne tarvitsevat enemmän ruokaa henkensä pitimiksi.
Myrkkykäärme
| Myrkkykäärme, Hyvin pieni | Myrkkykäärme, Pieni |
¼ n8 (1 kp) | 1n8 (4 kp) | |
15 j (3 ruutua), kiipeäminen 15 j, uinti 15 j | 20 j (4 ruutua), kiipeäminen 20 j, uinti 20 j | |
17 (+2 koko, +3 Ket, +2 kehopanssari), kosketus 15, valmistautumaton 14 | 17 (+1 koko, +3 Ket, +3 kehopanssari), kosketus 14, valmistautumaton 14 | |
2½ j/0 j | 5 j/5 j | |
Havainnointi +6, Kiipeily +11, Kuuntelu +6, Piiloutuminen +15, Tasapainoilu +11, Uinti +5 | Havainnointi +7, Kiipeily +11, Kuuntelu +7, Piiloutuminen +11, Tasapainoilu +11, Uinti +6 | |
Lauhkeat suot | Lauhkeat suot | |
Erakko | Erakko | |
1/3 | ½ | |
| | |
| |
| Myrkkykäärme, Keskikokoinen | Myrkkykäärme, Iso | Myrkkykäärme, Valtava |
2n8 (9 kp) | 3n8 (13 kp) | 6n8+6 (33 kp) | |
20 j (4 ruutua), kiipeäminen 20 j, uinti 20 j | 20 j (4 ruutua), kiipeäminen 20 j, uinti 20 j | 20 j (4 ruutua), kiipeäminen 20 j, uinti 20 j | |
16 (+3 Ket, +3 kehopanssari), kosketus 13, valmistautumaton 13 | 15 (1 koko, +3 Ket, +3 kehopanssari), kosketus 12, valmistautumaton 12 | 15 (2 koko, +2 Ket, +5 kehopanssari), kosketus 10, valmistautumaton 15 | |
5 j/5 j | 10 j/5 j | 15 j/10 j | |
Havainnointi +5, Kiipeily +11, Kuuntelu +5, Piiloutuminen +12, Tasapainoilu +11, Uinti +7 | Havainnointi +6, Kiipeily +11, Kuuntelu +5, Piiloutuminen +8, Tasapainoilu +11, Uinti +8 | Havainnointi +7, Kiipeily +11, Kuuntelu +7, Piiloutuminen +3, Tasapainoilu +10, Uinti +11 | |
Aseeseen keskittyminen (puraisu), Juoksu, Nopea aloite | |||
Lauhkeat suot | Lauhkeat suot | Lauhkeat suot | |
Erakko | Erakko | Erakko | |
1 | 2 | 3 | |
| | 718 KN (Valtava) | |
| | |
Myrkkykäärmeiden koko vaihtelee suuresti. Ne eivät käyttäydy kovin hyökkäävästi, mutta niillä on tapana puraista ennen kuin ne yrittävät pakoon.
Taistelu
Myrkkykäärmeet käyttävät myrkkyhampaitaan sekä saalistamiseen että puolustautumiseen.
Myrkky (Po)
Myrkkykäärmeen puraisun ensi- ja jälkivauriot ovat 1n6 Ruk. Laiston vaikeusaste riippuu käärmeen koosta (ks. taulukko alla). Laistojen vaikeusasteet ovat Ruumiinkunto-pohjaisia.
Myrkkykäärmeen myrkky | |
---|---|
Koko | Sitk VA |
Hyvin pieni | 10 |
Pieni | 10 |
Keskikokoinen | 11 |
Iso | 11 |
Valtava | 14 |
The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.