Valelohikäärme |
2n12+2 (15 kp) | |
18 (+2 koko, +2 Ket, +4 kehopanssari), kosketus 14, valmistautumaton 16 | |
Pistin +6 lähitaistelu (1n32 plus myrkky) ja puraisu +1 lähitaistelu (1) | |
2½ j/0 j (hännällä 5 j) | |
Sokkoaisti 60 j, pimeänäkö 60 j, immuunius nukutukselle ja jähmetykselle, hämäränäkö, loitsunsieto 19, ajatuksensiirto 60 j | |
Aikeen aavistus +7, Diplomatia +2, Eränkäynti +1 (jälkiä seurattaessa +3), Etsintä +6, Havainnointi +9, Kuuntelu +9, Piiloutuminen +20* | |
Lauhkeat metsät | |
Erakko, pari tai pesue (35) | |
1 | |
Ei ole | |
Aina neutraali hyvä | |
34 KN (Hyvin pieni) | |
+3 |
Valelohikäärmeen ruumis on noin 1 jalan pituinen, ja lisäksi sillä on 2 jalan pituinen häntä. Olento painaa noin 7 naulaa.
Valelohikäärmeet osaavat viestiä ajatuksen voimalla ja matkia eläinten ääniä.
Taistelu
Valelohikäärme puree kipakasti, mutta sen tärkein ase on pistimellä varustettu häntä.
Myrkky (Po)
Haava, Sitkeys VA 14, ensivauriot nukutus 1 minuutiksi, jälkivauriot nukutus 1n3 tunniksi. Laiston vaikeusaste on Ruumiinkunto-pohjainen, ja siihen sisältyy +2:n rotuhyvitys.
Sokkoaisti (Po)
Valelohikäärme havaitsee ja paikantaa 60 jalan säteeltä sellaisetkin olennot, joita se ei näe (etupäässä kuulonsa ja vainunsa avulla mutta myös aistimalla värähtelyä ja muita vihjeitä). Ne olennot, jotka valelohikäärme havaitsee mutta joita se ei varsinaisesti näe, ovat täydellisessä näkösuojassa valelohikäärmeen kannalta.
Ajatuksensiirto (Yl)
Valelohikäärme voi viestiä ajatuksen voimalla sellaisten olentojen kanssa, jotka osaavat yhteiskieltä tai salonkieltä, kunhan ne ovat 60 jalan säteellä.
Taidot
Valelohikäärmeellä on kameleonttimainen kyky vaihdella väriään, mistä se saa rotuhyvitystä +4 Piiloutuminen-testeihin. *Metsissä ja umpeen kasvaneilla alueilla tämä hyvitys kasvaa +8:aan.
The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.