Valekapine

Koko/tyyppi

Iso epäsikiö (hahmonvaihtaja)

Kestonoppia

7n8+21 (52 kp)

Aloite

+1

Nopeus

10 j (2 ruutua)

Panssariluokka

15 (–1 koko, +1 Ket, +5 kehopanssari), kosketus 10, valmistautumaton 15   

Perushyökkäys/paini   

+5/+13

Hyökkäys

Isku +9 lähitaistelu (1n8+4)

Täyshyökkäys

2 iskua +9 lähitaistelu (1n8+4)

Tila/ulottuma

10 j/10 j

Erikoishyökkäykset

Liisteri, rusennus

Erikoisominaisuudet

Pimeänäkö 60 j, immuunius hapolle, valehahmo

Laistot

Sitk +5, Ref +5, Tahto +6

Kyvyt

Vma 19, Ket 12, Ruk 17, Äly 10, Vii 13, Kar 10

Taidot

Havainnointi +8, Kiipeily +9, Kuuntelu +8, Naamioituminen +13

Valtit

Aseeseen keskittyminen (isku), Salamarefleksit, Valppaus

Esiintymisympäristö

Maan alla

Järjestäytyminen

Erakko

Haasteluokitus

4

Aarteet

1/10 kolikoista; kalleudet 50 %; esineet 50 %

Hengenlaatu

Yleensä neutraali

Kehittyminen

8–10 KN (Iso); 11–21 KN (Valtava)

Tasolisä

Valekapine voi olla lähes minkämuotoinen tahansa, joskin sen pituus on yleensä enintään 10 jalkaa. Tyypillinen valekapine vie tilaa 150 kuutiojalkaa (5 × 5 × 6 jalkaa) ja painaa noin 4 500 naulaa.

Valekapineet puhuvat yhteiskieltä.


Taistelu

Valekapine pääsee usein yllättämään pahaa aavistamattoman seikkailijan ja iskee raskaalla jalanomaisella ulokkeellaan. Se ei välttämättä taistele kuolemaan asti, jos se saa kiristettyä seikkailija­seurueelta aarteita tai ruokaa.

Liisteri (Po)

Valekapine erittää paksua limaa, joka vaikuttaa voimakkaan liisterin tavoin ja tartuttaa kaikki olennot ja esineet, jotka koskettavat valekapinetta. Kun liisterin peittämä valekapine osuu iskuhyökkäyksellään, kohteen katsotaan joutuvan automaattisesti painiin valekapineen kanssa. Ne eivät voi irtautua painista niin kauan kuin valekapine on elossa, elleivät ne ensin poista liisteriä.

Valekapine itse voi kuitenkin hyökätä edelleen normaalisti myös sellaisia vihollisia vastaan, jotka eivät ole painissa.

Ase, jolla osutaan liisterin peittämään valekapineeseen, tarttuu kiinni, ellei sen käyttelijä onnistu Refleksi-laistossa (VA 16). Aseen irti kiskominen vaatii onnistuneen Voimakkuus-testin (VA 16).

Vahva alkoholi liuottaa liisterin, joskin valekapine voi tämän jälkeen jatkaa painia normaalein keinoin. Valekapine voi liuottaa liisterin pinnaltaan aina halutessaan, ja aine hajoaa itsestään 5 kierrosta olennon kuoleman jälkeen.

Rusennus (Po)

Valekapine voi tuottaa 1n8+4 pistettä vaurioita aina, kun se voittaa painitestin.

Valehahmo (Po)

Valekapine voi muuntautua muistuttamaan mitä tahansa esinettä, jonka tilavuus on noin 150 kuutiojalkaa (5 × 5 × 6 jalkaa), kuten valtavaa arkkua, isoa vuodetta tai leveitä ovenpuitteita. Se ei kuitenkaan voi muunnella merkittävästi kokoaan. Valekapineen ruumis on kova ja karheapintainen riippumatta siitä, millaiseksi esineeksi se tekeytyy. Kaikki, jotka tutkivat valekapinetta, huomaavat hämäyksen onnistuneella Havainnointi-testillä, jota vastaan valekapine kilpailee Naamioituminen-testillä. Tällöin on tietysti yleensä jo liian myöhäistä.

Taidot

Valekapine saa rotuhyvitystä +5 Naamioituminen-testeihinsä.


The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.