Medusa

Koko/tyyppi

Keskikokoinen hirviöihmisolio

Kestonoppia

6n8+6 (33 kp)

Aloite

+2

Nopeus

30 j (6 ruutua)

Panssariluokka

15 (+2 Ket, +3 kehopanssari), kosketus 12, valmistautumaton 13      

Perushyökkäys/paini   

+6/+6

Hyökkäys

Lyhytjousi +8 kantama (1n6/×3) tai tikari +8 lähitaistelu
(1n4/19–20) tai käärmeet +8 lähitaistelu (1n4 plus myrkky)

Täyshyökkäys

Lyhytjousi +8/+3 kantama (1n6/×3); tai tikari +8/+3 lähitaistelu (1n4/19–20) ja käärmeet +3 lähitaistelu (1n4 plus myrkky)

Tila/ulottuma

5 j/5 j

Erikoishyökkäykset

Kivettävä tuijotus, myrkky

Erikoisominaisuudet

Pimeänäkö 60 j

Laistot

Sitk +3, Ref +7, Tahto +6

Kyvyt

Vma 10, Ket 15, Ruk 12, Äly 12, Vii 13, Kar 15

Taidot

Diplomatia +4, Havainnointi +8, Hämäys +9, Kovistelu +4, Naamioituminen +9 (toista esitettäessä +11), Äänetön liike +8

Valtit

Asetaituruus, Lähiammunta, Tarkkuusammunta

Esiintymisympäristö

Lauhkeat suot

Järjestäytyminen

Erakko tai piiri (2–4)

Haasteluokitus

7

Aarteet

Kaksi kertaa vakio

Hengenlaatu

Yleensä lainkuuliais-paha

Kehittyminen

Hahmoluokan mukaan

Tasolisä

Medusa näyttää yli 30 jalan päästä katsottuna aivan tavalliselta ihmiseltä (ja lähempääkin, jos sen kasvot ovat peitossa). Medusa pitää usein vartalonmyötäisiä vaatteita ja kätkee kasvonsa hupulla tai hunnulla.

Medusa on tavallisimmin 5­–6 jalkaa pitkä ja suunnilleen ihmisen painoinen.

Medusat puhuvat yhteiskieltä.


Taistelu

Medusa kätkee ovelasti todellisen olemuksensa ja esittää vaaratonta, kunnes uhri on sen kivettävän tuijotuksen kantamalla. Jos vihollinen kääntää katseensa tai selviytyy tuijotuksesta, medusa turvautuu muihin aseisiinsa. Sen myrkylliset käärmeet voivat iskeä naapuriruuduissa olevia vihollisia.

Kivettävä tuijotus (Yl)

Muuttaa kiveksi pysyvästi, kantama 30 jalkaa, Sitkeys VA 15 mitätöi. Laiston vaikeusaste on Karisma-pohjainen.

Myrkky (Po)

Haava, Sitkeys VA 14, ensivauriot 1n6 Vma, jälkivauriot 2n6 Vma. Laiston vaikeusaste on Ruumiinkunto-pohjainen.


The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.