Kalmari

Koko/tyyppi

Keskikokoinen eläin (vedeneläjä)

Kestonoppia

3n8 (13 kp)

Aloite

+3

Nopeus

Uinti 60 j (12 ruutua)

Panssariluokka

16 (+3 Ket, +3 kehopanssari), kosketus 13, valmistautumaton 13   

Perushyökkäys/paini   

+2/+8*

Hyökkäys

Lonkerot +4 lähitaistelu (0)

Täyshyökkäys

Lonkerot +4 lähitaistelu (0) ja puraisu –1 lähitaistelu (1n6+1)

Tila/ulottuma

5 j/5 j

Erikoishyökkäykset

Harjaantunut tarttuminen

Erikoisominaisuudet   

Mustepilvi, vesisuihku, hämäränäkö

Laistot

Sitk +3, Ref +6, Tahto +2

Kyvyt

Vma 14, Ket 17, Ruk 11, Äly 1, Vii 12, Kar 2

Taidot

Havainnointi +7, Kuuntelu +7, Uinti +10

Valtit

Jaksavuus, Valppaus

Esiintymisympäristö

Lauhkeat vedet

Järjestäytyminen

Erakko tai parvi (6–11)

Haasteluokitus

1

Kehittyminen

4–6 KN (Keskikokoinen); 7–11 KN (Iso)

Tasolisä

Nämä nilviäiset liikkuvat vedessä vaivattoman näköisesti. Ne ovat melko pahansisuisia, ja joillakin seuduilla ne ovat pelätympiä kuin hait.


Taistelu

Harjaantunut tarttuminen (Po)

Jotta kalmari voisi käyttää tätä kykyä, sen on osuttava viholliseensa (joka voi olla minkä kokoinen tahansa) lonkerohyökkäyksellään. Tämän jälkeen se voi yrittää aloittaa painin ilmaistoimintona altistumatta vapaahyökkäykselle. Jos se voittaa painitestin, se saa painiotteen ja tuottaa automaattisesti puraisuvaurionsa.

*Kalmari saa rotuhyvitystä +4 painitesteihinsä.

Mustepilvi (Po)

Kalmari voi suihkuttaa kerran minuutissa ilmaistoimintona 10 × 10 × 10 jalan kokoisen pikimustan mustepilven. Pilvi luo täydellisen näkösuojan, ja kalmari suihkuttaakin sen yleensä paetakseen kehnosti sujuvasta taistelusta. Pilvi peittää kaiken näkyvyyden alueellaan.

Vesisuihku (Po)

Kalmari voi pusertaa sisuksistaan vesisuihkun ja liikkua sen avulla taaksepäin kerran kierroksessa 240 jalkaa. Tämän kyvyn käyttö on täyskierrostoiminto. Kun kalmari liikkuu vesisuihkun avulla, sen on kuljettava suorassa linjassa mutta se ei altistu vapaahyökkäyksille.

Taidot

Kalmari saa rotuhyvitystä +8 kaikkiin Uinti-testeihin, joilla se yrittää suorittaa jonkin erikoistoiminnon tai selviytyä vaaroista. Se voi aina valita Uinti-testissä 10:n, silloinkin, kun sitä häiritään tai uhataan. Se voi käyttää uidessaan myös juoksemistoimintoa, kunhan se ui suorassa linjassa.


The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.