Geili

Koko/tyyppi

Keskikokoinen vierasolio (hyväkaoottinensfäärinulkoinen)            

Kestonoppia

10n8+20 (65 kp)

Aloite

+5

Nopeus

50 j (10 ruutua), lento 150 j (täydellinen)

Panssariluokka

25 (+1 Ket, +14 kehopanssari), kosketus 11, valmistautumaton 24;         
tai 14 (+1 Ket, +3 sivuunohjaus), kosketus 14, valmistautumaton 13

Perushyökkäys/paini   

+10/+17

Hyökkäys

Pyhä kahden käden miekka +4, +21 lähitaistelu (2n6+14/19–20) tai valonsäde +11 kantamakosketus (2n12)

Täyshyökkäys

Pyhä kahden käden miekka +4, +21/+16 lähitaistelu (2n6+14/19–20)
tai 2 valonsädettä +11 kantamakosketus (2n12)

Tila/ulottuma

5 j/5 j

Erikoishyökkäykset

Loitsunomaiset kyvyt, loitsut, tuijotus

Erikoisominaisuudet

Salahahmo, vauriovähennys 10/paha ja kylmärauta, pimeänäkö 60 j, immuunius kivetykselle ja sähkölle, hämäränäkö, suojaava aura, kylmyydenkestävyys 10 ja tulenkestävyys 10, loitsunsieto 28, kielten lahja

Laistot

Sitk +9, Ref +8, Tahto +10

Kyvyt

Vma 25, Ket 12, Ruk 15, Äly 16, Vii 17, Kar 16

Taidot

Aikeen aavistus +16, Diplomatia +5, Eläintenkäsittely +16, Havainnointi +16, Kahlekuninkuus +14, Keskittyminen +15, Kuuntelu +16, Köydenkäyttö +1 (toista sidottaessa +3), Piiloutuminen +14, Ratsastus +16, Tietämys (valitse kaksi) +16, Äänetön liike +14

Valtit

Harjaantunut kampitus, Nopea aloite, Taistelunhallinta

Esiintymisympäristö

Hengenlaadultaan kaoottis-hyvä sfääri

Järjestäytyminen

Erakko, pari tai joukko (3–5)

Haasteluokitus

13

Aarteet

Ei kolikoita; kaksi kertaa kalleudet; vakioesineet

Hengenlaatu

Aina kaoottis-hyvä

Kehittyminen

11–15 KN (Keskikokoinen); 16–30 KN (Iso)

Tasolisä

Geili voi muuttua aina halutessaan ruumiittomaksi moniväriseksi valopalloksi, jonka läpimitta on 5 jalkaa. Geili on noin 6 jalkaa pitkä ja painaa noin 170 naulaa.

Geilit puhuvat maanyliskieltä, pätsinkieltä ja lohikäärmekieltä, joskin ne voivat viestiä kielten lahja -kykynsä ansiosta lähes minkä tahansa olennon kanssa.


Taistelu

Geili suosii suoraa yhteenottoa ja vaurioittavia hyökkäyksiä, ei hienovaraisempia tai salakavalampia keinoja. Se taistelee yleensä ihmisoliohahmossaan ja käyttää hohtelevaa pyhä kahden käden miekka +4:ää. Jos geili haluaa liikkua nopeammin, se muuttuu valopalloksi ja ampuu vihollisiaan valonsäteillä.

Geilin kehoaseet, kuten myös muut sen mahdollisesti käyttelemät aseet, katsotaan hengenlaadultaan kaoottisiksi ja hyviksi, kun selvitetään niiden kykyä sivuuttaa vauriovähennys.

Loitsunomaiset kyvyt

Aina halutessaan – ajatusten paljastus (VA 15), avitus, hirviön lumous (VA 17), hirviön seisautus (VA 18), ikiliekki, kattava kuvajainen (VA 16), kieltenymmärrys, lievien haavojen hoito (VA 14), näkymättömän näentä, pahuuden paljastus, taikuuden rauetus, tanssivat valot, valeasu, väkevä kaukosiirto (vain itsensä ja enintään 50 naulan edestä esineitä), väkevä näkymättömyys (vain itseensä), värisuihku (VA 14); 1/päivä – kirjosuihku (VA 20), salamaketju (VA 19), voimaseinämä. Langettajataso 12. Laistojen vaikeusasteet ovat Karisma-pohjaisia.

Loitsut

Ihmisoliohahmossaan geili voi langettaa jumalloitsuja kuten 14. tason pappi. Geili on valinnut kaksi seuraavista valtapiireistä: Eläimet, Hyvyys, Ilma, Kaaos ja Kasvit (ja mahdolliset jumaluudelta saadut valtapiirit). Laistojen vaikeusasteet ovat Viisaus-pohjaisia.

Tyypillisesti alustettuina olevat papinloitsut
(6/7/7/6/5/4/4/3; laiston VA 13 + loitsutaso)

0 – johdatus, kuntoisuus, pikkuhaavojen hoito, sieto, taikuuden paljastus, valo; 1. – eläinten lepytys, hämärtävä usva, jumalsuosio, komento, siunaus, turva, uskonkilpi; 2. – avitus, eläimen seisautus, hengenlaatu aseelle, jähmetyksen poisto, karhunsitkeys, valheeton vyöhyke, vähäinen kunnonpalautus; 3. – huurumuoto, kirouksen purku, polttava valo, päivänvalo, rukous, vedessähengitys; 4. – jumalvoima, karkotus, kunnonpalautus, luontokappaleen esiinloihdinta IV (eläin)*, surmalta suojelu; 5. – kuolleista nostatus, liekkipatsas, tosinäkö, tuulten hallinta; 6. – häätökäsky, miekkamuuri, salamaketju, terveytys; 7. – eläinhahmot*, hirviön esiinloihdinta VII, pyhä sana.

*Valtapiiriloitsu. Valtapiirit: Ilma ja Eläimet.

Tuijotus (Yl)

Vain ihmisoliohahmossa – surmaa pahat olennot, joilla on enintään 5 KN, kantama 60 jalkaa, Tahto VA 18 mitätöi. Vaikka laisto onnistuisi, olento käyttäytyy 2n10 kierrosta niin kuin siihen olisi langetettu kammo-loitsu. Muiden kuin pahojen olentojen – ja pahojen olentojen, joilla on yli 5 KN – on onnistuttava Tahto-laistossa (VA 18) tai ne kärsivät kammo-vaikutuksen. Laistojen vaikeusasteet ovat Karisma-pohjaisia.

Valonsäde (Po)

Valopallohahmossaan geili voi ampua valonsäteitä, joiden kantama on 300 jalkaa. Tämä hyökkäys ohittaa kaikentyyppiset vauriovähennykset.

Salahahmo (Yl)

Geili voi siirtyä ihmisoliohahmostaan valopallohahmoonsa tai takaisin perustoimintona. Ihmisoliohahmossaan se ei voi lentää eikä käyttää valonsäteitään, mutta se voi käyttää tuijotushyökkäystään ja loitsunomaisia kykyjään, suorittaa ruumiillisia hyökkäyksiä ja langettaa loitsuja. Valopallohahmossaan se voi lentää ja käyttää valonsäteitään ja loitsunomaisia kykyjään, mutta se ei voi langettaa loitsuja eikä käyttää tuijotushyökkäystään. Valopallohahmo on ruumiiton, eikä geilillä ole valopallona ollessaan Voimakkuus-arvoa.

Geili voi pysyä valitsemassaan hahmossa niin kauan kuin haluaa. Hahmonvaihdosta ei voida rauettaa, eikä geili palaa kuollessaan toiseen hahmoonsa. Tosinäkö-loitsu tai -kyky tuo kuitenkin molemmat hahmot näkyville yhtä aikaa.

Suojaava aura (Yl)

Tämä kyky tuottaa kaikille geilistä 20 jalan säteellä oleville sivuunohjaushyvitystä +4 panssariluokkaan pahojen olentojen suorittamia hyökkäyksiä vastaan ja sietohyvitystä +4 laistoheittoihin pahojen olentojen luomia vaikutuksia vastaan. Muilta osin se toimii kuten yhdistetty taikapiiri pahuutta vastaan- ja vähäinen koskemattomuuskupu -vaikutus, jonka säde on 20 jalkaa (langettajataso sama kuin geilin kestonoppamäärä). (Geilin tietolaatikossa ei mainita taikapiirin puolustuksellisia hyötyjä.)

Kielten lahja (Yl)

Geilit osaavat puhua kaikkien kielellisten olentojen kanssa niin kuin ne käyttäisivät kielten lahja -loitsua (langettajataso 14). Tämä kyky on aina voimassa.


The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.