Pahuuden paljastus |
| |
P, E, JK | |
60 j | |
Ei ole | |
Ei päde |
Aistit pahuuden läsnäolon. Saat sen luonteesta sitä enemmän tietoa, mitä kauemmin tutkit jotakin aluetta tai loitsittua.
1. kierros
Saat selville, onko alueella pahuutta.
2. kierros
Saat selville alueella olevien pahojen aurojen (jotka voivat kuulua olennoille, esineille tai loitsuille) lukumäärän ja vahvimman pahan auran voimakkuuden.
Jos edustat jotakin hyvää hengenlaatua, vahvin paha aura on voimakkuudeltaan musertava (ks. alla) ja auran lähteen kestonoppamäärä tai taso on vähintään kaksi kertaa oman hahmotasosi verran, lamaannut 1 kierrokseksi ja loitsu lakkaa.
3. kierros
Saat selville kunkin auran voimakkuuden ja sijainnin. Jos jokin aura ei ole näkymälinjallasi, saat selville sen suunnan mutta et tarkkaa sijaintia.
Auran voimakkuus
Pahan auran voimakkuus riippuu paljastamasi pahuuden tyypistä ja sen kestonoppamäärästä, langettajatasosta tai (pappien kohdalla) luokkatasosta; ks. alla oleva taulukko. Jos aura kuuluu useampaan kuin yhteen voimakkuusluokkaan, loitsu havaitsee niistä voimakkaimman.
Olento/esine | Auran voimakkuus | |||
Heikko | Keskivahva | Vahva | Musertava | |
Paha olento1 (KN) | 10 tai alle | 1125 | 2650 | 51 tai yli |
Epäkuollut (KN) | 2 tai alle | 38 | 920 | 21 tai yli |
Paha vierasolio (KN) | 1 tai alle | 24 | 510 | 11 tai yli |
Pahan jumaluuden pappi2 (luokkataso) | 1 | 24 | 510 | 11 tai yli |
Paha taikaesine tai loitsu (langettajataso) | 2 tai alle | 38 | 920 | 21 tai yli |
|
Viipyilevä aura
Paha aura ei haihdu heti, kun sen alkuperäinen lähde katoaa (loitsut) tai tuhoutuu (olennot ja taikaesineet). Jos pahuuden paljastus kohdistetaan tällaiseen paikkaan, loitsu havaitsee voimakkuudeltaan mitättömän (vielä astetta heikkoa vähäisemmän) auran. Auran alkuperäisestä voimakkuudesta riippuu, miten kauan se viipyilee voimakkuudeltaan mitättömänä:
Alkuperäinen voimakkuus | Viipyilevän auran kesto |
Heikko | 1n6 kierrosta |
Keskivahva | 1n6 minuuttia |
Vahva | 1n6×10 minuuttia |
Musertava | 1n6 päivää |
Eläimet, ansat, myrkyt ja muut mahdolliset vaarat eivät ole pahoja, joten tämä loitsu ei havaitse niitä.
Voit etsiä pahuutta uudelta alueelta joka kierroksella. Loitsu voi läpäistä esteitä, mutta 1 jalka kiveä, 1 tuuma tavallista metallia, ohutkin lyijykerros tai 3 jalkaa puuta tai maata pysäyttää sen.
The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.