Loukkujen ja |
| |
P, E | |
60 j | |
Ei ole | |
Ei päde |
Havaitset yksinkertaiset ansakuopat, loukut, jalkanarut ja muut luonnonaineksista rakennetut mekaaniset ansat. Loitsu ei havaitse monimutkaisia ansoja, kuten mekaanisella lattialuukulla peitettyjä kuoppia.
Loukkujen ja ansakuoppien paljastus havaitsee myös eräitä luonnon aiheuttamia vaaroja, kuten juoksuhiekan (verrattavissa jalkanaruun), vajoamat ja sortumat (verrattavissa ansakuoppaan) ja huterat luonnonkiviseinät (verrattavissa loukkuun). Se ei havaitse muita mahdollisesti vaarallisia olosuhteita, kuten vuorovesiä tai myrkkykasveja. Se ei myöskään havaitse taika-ansoja (paitsi ne, jotka toimivat jalkanarun, ansakuopan tai loukun periaatteella; ks. jalkanaru-loitsu) eikä mekanismiltaan monimutkaisia tai vaarattomiksi tai toimimattomiksi tehtyjä ansoja.
Saat sitä enemmän tietoa, mitä kauemmin tutkit jotakin aluetta.
1. kierros
Saat selville, onko alueella vaaroja.
2. kierros
Saat selville vaarojen lukumäärän ja kunkin vaaran sijainnin. Jos jokin vaara ei ole näkymälinjallasi, saat selville sen suunnan mutta et sen tarkkaa sijaintia.
Jokainen lisäkierros
Saat selville yhden tarkemmin tutkimasi vaaran tyypin ja laukaisukeinon.
Voit etsiä loukkuja ja ansakuoppia uudelta alueelta joka kierroksella. Loitsu voi läpäistä esteitä, mutta 1 jalka kiveä, 1 tuuma tavanomaista metallia, ohutkin lyijykerros tai 3 jalkaa puuta tai maata pysäyttää sen.
The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.