Jalkanaru

Muutanta

Taso

Dru 3, Sam 2

Osatekijät

P, E, JK

Langetusaika   

3 kierrosta

Kantama

Kosketus

Kohde

Kosketettu taikuudeton köynnös-, köysi- tai nahkahihnalenkki, jonka läpimitta on 2 j + 2 j/taso

Kestoaika   

Kunnes laukaistaan tai katkaistaan

Laistoheitto

Ei ole

Loitsunsieto

Ei päde                                                                         

Tällä loitsulla voit luoda jalkanarun, joka toimii taika-ansana. Jalkanaru voidaan tehdä mistä tahansa remmistä, köydestä tai taipuisasta köynnöksestä. Kun langetat jalkanarun tällaiseen köysimäiseen esineeseen, esine sulautuu ympäristöönsä (hahmo, jolla on ansojen etsintä -kyky, voi paikantaa sen Etsintä-testillä, VA 23). Jalkanarun toinen pää solmiutuu silmukaksi, joka kiristyy minkä tahansa sisäänsä astuvan olennon raajan tai raajojen ympärille.

Jos lähistöllä on vankka ja taipuisa puu, jalkanaru voidaan kiinnittää siihen. Loitsu saa puun ensin taipumaan, ja kun silmukka kiristyy, puu suoristuu, tuottaa silmukkaan jääneelle olennolle 1n6 pistettä vaurioita ja nostaa sen kiinni jääneestä raajasta tai raajoista ilmaan roikkumaan. Jos tällaista puuta ei ole tarjolla, köysimäinen esine kiristyy olennon ympärille tuottamatta vaurioita, mutta olento on tämän jälkeen takerruksissa.

Jalkanaru on taikuudellinen. Siitä irrottautuakseen olennon on onnistuttava Kahlekuninkuus-testissä (VA 23) tai Voimakkuus-testissä (VA 23), jotka ovat täyskierrostoimintoja. Jalkanarun PL on 7, ja sillä on 5 kestopistettä. Jos olento onnistuu irrottautumaan jalkanarusta, silmukka katkeaa ja loitsu päättyy.


The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.