Tšuul

Koko/tyyppi

Iso epäsikiö (vedeneläjä)

Kestonoppia

11n8+44 (93 kp)

Aloite

+7

Nopeus

30 j (6 ruutua), uinti 20 j

Panssariluokka

22 (–1 koko, +3 Ket, +10 kehopanssari), kosketus 12, valmistautumaton 19

Perushyökkäys/paini   

+8/+17

Hyökkäys

Sakset +12 lähitaistelu (2n6+5)

Täyshyökkäys

2 sakset +12 lähitaistelu (2n6+5)

Tila/ulottuma

10 j/5 j

Erikoishyökkäykset

Puserrus 3n6+5harjaantunut tarttuminenjähmettävät lonkerot   

Erikoisominaisuudet

Amfibisuus, pimeänäkö 60 j, immuunius myrkyille

Laistot

Sitk +7, Ref +6, Tahto +9

Kyvyt

Vma 20, Ket 16, Ruk 18, Äly 10, Vii 14, Kar 5

Taidot

Havainnointi +11, Kuuntelu +11, Piiloutuminen +13, Uinti +13

Valtit

Nopea aloite, Sokkotaistelu, Taistelurefleksit, Valppaus

Esiintymisympäristö

Lauhkeat suot

Järjestäytyminen

Erakko, pari tai lauma (3–5)

Haasteluokitus

7

Aarteet

1/10 kolikoista; kalleudet 50 %; vakioesineet

Hengenlaatu

Yleensä kaoottis-paha

Kehittyminen

12–16 KN (Iso); 17–33 KN (Valtava)

Tasolisä

Tšuul on ravun, hyönteisen ja käärmeen sekasikiö, joka vaanii älyllistä riistaa vedenrajassa. Vaikka se on vedeneläjä, se ei ole kovin hyvä uimari, joten se taistelee mieluiten maalla tai matalassa vedessä. Tyypillisen tšuulin pituus on 8 jalkaa ja paino 650 naulaa.

Tšuulit puhuvat yhteiskieltä (tai syvänkieltä, jos ne elävät maan alla).


Taistelu

Tšuul lymyilee yleensä sameassa rantavedessä, kunnes se kuulee, että lähistöllä (joko vedessä tai maalla) liikkuu saalista. Silloin se syöksyy esiin, tarttuu saaliiseen saksillaan ja pusertaa sitä tai siirtää sen jähmettäviin lonkeroihinsa. Se yrittää aina pitää toiset saksensa vapaina; jos vihollisia on paljon, se pudottaa jähmettämänsä tai tappamansa uhrin heti ja ottaa seuraavan käsittelyyn.

Puserrus (Po)

Tšuul voi tuottaa 3n6+5 pistettä vaurioita aina, kun se voittaa käynnistämänsä painitestin.

Harjaantunut tarttuminen (Po)

Jotta tšuul voisi käyttää tätä kykyä, sen on osuttava saksihyökkäyksellään. Tämän jälkeen se voi yrittää aloittaa painin ilmaistoimintona altistumatta vapaahyökkäykselle. Jos se voittaa painitestin, se saa painiotteen ja voi saman tien pusertaa vihollistaan. Halutessaan se voi siirtää vihollisen lonkeroihinsa seuraavalla vuorollaan.

Jähmettävät lonkerot (Po)

Tšuul voi siirtää saksiinsa saamansa vihollisen lonkeroihinsa liikkumistoimintona. Lonkerot painivat samalla voimalla kuin sakset mutta eivät tuota vaurioita vaan jähmettävää eritettä. Kaikkien lonkeroihin joutuneiden on onnistuttava Sitkeys-laistossa (VA 19) jokaisella kierroksella tšuulin vuorolla tai ne jähmettyvät 6 kierrokseksi. Laiston vaikeusaste on Ruumiinkunto-pohjainen. Niin kauan kuin vihollinen on lonkeroiden otteessa (jähmetettynä tai ei), se kärsii tšuulin puremista joka kierroksella automaattisesti 1n8+2 pistettä vaurioita.

Amfibisuus (Po)

Vaikka tšuulit ovat vedeneläjiä, ne pysyvät hengissä myös maalla.

Taidot

Tšuul saa rotuhyvitystä +8 kaikkiin Uinti-testeihin, joilla se yrittää suorittaa jonkin erikoistoiminnon tai selviytyä vaaroista. Se voi aina valita Uinti-testissä 10:n, silloinkin, kun sitä häiritään tai uhataan. Se voi käyttää uidessaan myös juoksemistoimintoa, kunhan se ui suorassa linjassa.


The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.