Kalmomaagi

Kalmomaagi on epäkuollut loitsija (tavallisimmin velho tai taikuri, mutta muutkin hahmoluokat ovat mahdollisia), joka on pidentänyt elämäänsä luonnottomin keinoin.

Kalmomaagi näyttää luurankomaiselta ihmisoliolta, jonka liha on näivettynyt kammottavaksi kalvoksi luiden päälle. Silmät ovat mädäntyneet jo kauan sitten, mutta tyhjissä silmäkuopissa on kirkkaat verenpunaiset valopisteet.

Kalmomaagit osaavat yhteiskieltä ja lisäksi kaikkia kieliä, joita osasivat eläessään.


Kalmomaagin luonti

"Kalmomaagi" on hankittu hirviöprofiili. Se voidaan lisätä mihin tahansa ihmisolioon (jota kutsutaan edempänä pohjaolennoksi), kunhan kyseinen ihmisolio pystyy valmistamaan vaaditun sielurasian.

Kalmomaagilla on kaikki pohjaolennon pelitekniset ominaisuudet ja erikoiskyvyt, paitsi niiltä osin kuin alla mainitaan.

Koko/tyyppi

Olennon tyypiksi tulee epäkuollut. Älä muuta olennon perus­hyökkäyshyvitystä, laistoja tai taitopisteitä. Olennon koko ei muutu.

Kestonopat

Kaikki nykyiset ja tulevat kestonopat muuttuvat n12:iksi.

Panssariluokka

Kalmomaagi saa kehopanssarihyvitystä joko +5 tai pohjaolennon kehopanssarihyvityksen verran, kumpi vain on enemmän.

Hyökkäys

Kalmomaagilla on kosketushyökkäys, jota se voi käyttää kerran kierroksessa. Jos pohjaolento voi käyttää valmistettuja aseita, kalmomaagi säilyttää tämän kyvyn. Olento, jolla on kehoaseita, säilyttää ne. Jos kalmomaagilla ei ole valmistettuja aseita, se käyttää joko kosketushyökkäystään tai mahdollista ensisijaista kehoasettaan. Jos kalmomaagilla on jokin valmistettu ase, se käyttää joko kosketushyökkäystään tai valmistettua asettaan.

Täyshyökkäys

Jos kalmomaagilla ei ole valmistettuja aseita, se käyttää joko kosketushyökkäystään (ks. yllä) tai mahdollista ensisijaista kehoasettaan. Jos sillä on jokin valmistettu ase, se käyttää yleensä asettaan ensisijaisena hyökkäyksenään ja kosketusta toissijaisena kehoasehyökkäyksenään, kunhan tämä on sääntöjen mukaan mahdollista (sillä on käsi vapaana ja sillä on kehoase, jota se voi käyttää toissijaisena hyökkäyksenä).

Vauriot

Kalmomaagilla on kosketushyökkäys, jonka negatiivinen energia tuottaa 1n8+5 pistettä vaurioita elollisille olennoille. Nämä vauriot voidaan puolittaa Tahto-laistolla (VA 10 + puolet kalmomaagin kestonoppamäärästä + kalmomaagin Kar-muunnin). Kalmomaagi, jolla on kehoaseita, voi käyttää joko kosketushyökkäystään tai kehoaseitaan. Jos se käyttää viimeksi mainittuja, sen kehoasehyökkäys tuottaa 1n8+5 pistettä ylimääräisiä vaurioita.

Erikoishyökkäykset

Kalmomaagi saa pitää kaikki pohjaolennon erikoishyökkäykset ja saa lisäksi alla kuvatut hyökkäykset. Laistojen vaikeusaste on yhtä kuin 10 + puolet kalmomaagin kestonoppamäärästä + kalmomaagin Kar-muunnin, ellei toisin mainita.

Pelottava aura (Yl)

Kalmomaagia ympäröi kauhistuttava kuoleman ja pahuuden aura. Kaikkien kalmomaagin näkevien olentojen, jotka ovat kalmomaagista 60 jalan säteellä ja joilla on alle 5 KN, on onnistuttava Tahto-laistossa tai ne käyttäytyvät niin kuin niihin vaikuttaisi kammo-loitsu, jonka on langettanut kalmomaagin tasoinen taikuri. Olento, joka onnistuu laistossa, on immuuni kyseisen kalmomaagin auralle seuraavat 24 tuntia.

Jähmettävä kosketus (Yl)

Kaikkien elollisten olentojen, joihin kalmomaagi osuu kosketus­hyökkäyksellään, on onnistuttava Sitkeys-laistossa tai ne jähmettyvät pysyvästi. Uhri voidaan vapauttaa jähmetyksen poistolla tai millä tahansa loitsulla, joka voi poistaa kirouksen (ks. kirouksen julistus -loitsun kuvaus).

Vaikutusta ei voida rauettaa. Kalmomaagin jähmettämä olento näyttää kuolleelta, mutta onnistunut Havainnointi-testi (VA 20) tai Parannus-testi (VA 15) paljastaa uhrin elävän yhä.

Loitsut

Kalmomaagi voi käyttää kaikkia loitsuja, joita se pystyi käyttämään eläessään.

Erikoisominaisuudet

Kalmomaagi saa pitää kaikki pohjaolennon erikoisominaisuudet ja saa lisäksi alla kuvatut ominaisuudet.

Käännytyksensieto (Po)

Kalmomaagilla on käännytyksensietoa +4.

Vauriovähennys (Yl)

Kalmomaagin epäkuollut ruumis on sitkeä, joten se saa vauriovähennystä 15/ruhjonta ja taika. Sen kehoaseet katsotaan taika-aseiksi, kun selvitetään niiden kykyä sivuuttaa muiden olentojen vauriovähennys.

Immuuniudet (Po)

Kalmomaagi on immuuni kylmyydelle, sähkölle, muodonmuutoksille (joskin se voi käyttää muodonmuutosvaikutuksia itseensä) ja mieleen kohdistuville hyökkäyksille.

Kyvyt

Pohjaolennon kyvyt paranevat seuraavasti: Äly +2, Vii +2, Kar +2. Koska kalmomaagi on epäkuollut, sillä ei ole Ruumiinkunto-arvoa.

Taidot

Kalmomaagi saa rotuhyvitystä +5 Aikeen aavistus-, Etsintä-, Havainnointi-, Kuuntelu-, Piiloutuminen- ja Äänetön liike -testeihinsä. Muilta osin taidot ovat samat kuin pohjaolennolla.

Järjestäytyminen

Erakko tai seurue (1 kalmomaagi plus 2–4 vampyyria ja 5–8 vampyyrinsikiötä).

Haasteluokitus

Sama kuin pohjaolennolla + 2.

Aarteet

Vakiokolikot; kaksi kertaa kalleudet; kaksi kertaa esineet.

Hengenlaatu

Mikä tahansa paha.

Kehittyminen

Hahmoluokan mukaan.

Tasolisä

Sama kuin pohjaolennolla +4.


Kalmomaagit hahmoina

Kalmomaagiksi muuttuminen on sanoinkuvaamattoman paha teko, johon hahmo voi ryhtyä vain omasta halustaan. Kalmomaagi saa pitää kaikki luokkakyvyt, jotka sillä oli eläessään.


Kalmomaagin sielurasia

Kalmomaagiksi muuttuminen vaatii, että muuttuja valmistaa sielurasian, johon se varastoi sielunsa. Nyrkkisääntö on, että kalmomaagista pääsee varmasti eroon vain sielurasian tuhoamalla. Ellei sielurasiaa löydetä ja hävitetä, kalmomaagi ilmestyy takaisin 1n10 päivää sen jälkeen, kun sen ruumis on tapettu.

Kalmomaagiksi muuttujan on tehtävä sielurasiansa itse, mikä vaatii Ihme-esineiden valmistus -valtin. Muuttujan on kyettävä langettamaan loitsuja, ja hänen langettajatasonsa on oltava vähintään 11. Sielurasian valmistus maksaa 120 000 kr ja 4 800 KoP, ja rasian langettajataso on sama kuin muuttujan langettajataso valmistushetkellä.

Sielurasia on tavallisimmin sinetöity metallirasia, jonka sisällä on pergamenttisuikaleita (suikaleisiin on kirjoitettu loitsulauseita). Rasia on Hyvin pieni, sillä on 40 kestopistettä, sen lujuus on 20 ja sen murtamisen vaikeusaste on 40.

On olemassa muunkinmuotoisia rasioita, esimerkiksi sormuksia ja amuletteja.


The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.