Rotta

Koko/tyyppi

Hyvin pieni eläin

Kestonoppia

¼ n8 (1 kp)

Aloite

+2

Nopeus

15 j (3 ruutua), kiipeäminen 15 j, uinti 15 j

Panssariluokka

14 (+2 koko, +2 Ket), kosketus 14, valmistautumaton 12   

Perushyökkäys/paini   

+0/–12

Hyökkäys

Puraisu +4 lähitaistelu (1n3–4)

Täyshyökkäys

Puraisu +4 lähitaistelu (1n3–4)

Tila/ulottuma

2½ j/0 j

Erikoishyökkäykset

Erikoisominaisuudet   

Hämäränäkö, vainu

Laistot

Sitk +2, Ref +4, Tahto +1

Kyvyt

Vma 2, Ket 15, Ruk 10, Äly 2, Vii 12, Kar 2

Taidot

Kiipeily +12, Piiloutuminen +16, Tasapainoilu +10, Uinti +10, Äänetön liike +10

Valtit

AsetaituruusL, Salavihkaisuus

Esiintymisympäristö

Mikä tahansa

Järjestäytyminen

Lauma (10–100)

Haasteluokitus

1/8

Kehittyminen

Tasolisä

Nämä kaikkiruokaiset jyrsijät menestyvät miltei kaikissa oloissa.


Taistelu

Rotat pakenevat yleensä rauhanhäiritsijöitä. Ne purevat vain viime hädässä.

Taidot

Rotta saa rotuhyvitystä +4 Piiloutuminen- ja Äänetön liike -testeihinsä ja rotuhyvitystä +8 Kiipeily-, Tasapainoilu- ja Uinti-testeihinsä. Rotta voi aina valita Kiipeily-testeissään 10:n, vaikka sitä uhattaisiin tai häirittäisiin. Se käyttää Kiipeily- ja Uinti-testeissään Voimakkuus-muuntimensa sijasta Ketteryys-muunnintaan. Rotta saa rotuhyvitystä +8 kaikkiin Uinti-testeihin, joilla se yrittää suorittaa jonkin erikoistoiminnon tai selviytyä vaaroista. Se voi aina valita Uinti-testissä 10:n, silloinkin, kun sitä häiritään tai uhataan. Se voi käyttää uidessaan myös juoksemistoimintoa, kunhan se ui suorassa linjassa.


The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.