Keijunta

Muutanta

Taso

Tkr/Vel 2

Osatekijät

P, E, K

Langetusaika   

perustoiminto                                                            

Kantama

Oma olemus tai lyhyt (25 j + 5 j/2 tasoa)

Kohde

Langettaja tai yksi vapaaehtoinen olento tai yksi esine (kokonaispaino enintään 100 n/taso)

Kestoaika   

1 min/taso (P)

Laistoheitto

Ei ole

Loitsunsieto

Ei päde                                                                         

Tämän loitsun avulla voit liikutella itseäsi, toista olentoa tai jotakin esinettä vapaasti ylös ja alas. Keijutettavan olennon on oltava vapaaehtoinen, ja esineiden on oltava joko vapaaehtoisen olennon tai ei kenenkään hallussa. Voit liikutella kohdetta ajatuksen voimalla enintään 20 jalkaa kierroksessa; liikuttelu on liikkumistoiminto. Et voi liikutella kohdetta vaakasuunnassa, mutta kohde voi itse edetä sivuttain esimerkiksi kallioseinämästä tai katosta vauhtia ottaen (tällöin se etenee yleensä puolet siitä, mikä sen perusnopeus maalla on).

Jos keijuva olento hyökkää lähitaistelu- tai kantama-aseella, se alkaa keikkua yhä pahemmin: ensimmäiseen hyökkäysheittoon lasketaan sakkoa –1, toiseen –2 jne., joskin enimmäissakko on –5. Jos olento käyttää keikkumisen pysäyttämiseen yhden täyden kierroksen, se voi aloittaa taas –1:stä.

Kanavoija

Joko pieni nahkalenkki tai kultalangan pätkä, joka on taivutettu pitkäjalkaisen pikarin muotoon.


The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.