Seitti

Loihdinta (luonti)

Taso

Tkr/Vel 2

Osatekijät

P, E, A

Langetusaika   

perustoiminto                                                            

Kantama

Keskipitkä (100 j + 10 j/taso)

Ilmiö

Seittejä säteeltään 20 j:n leviämällä   

Kestoaika   

10 min/taso (P)

Laistoheitto

Refleksi mitätöi; ks. teksti

Loitsunsieto

Ei päde                                                                         

Seitti luo sitkeistä ja tahmeista säikeistä koostuvan monikerroksisen rihmaston. Säikeitä koskettavat olennot jäävät niihin kiinni. Säikeet muistuttavat hämähäkinseittejä mutta ovat paljon paksumpia ja kestävämpiä. Rihmasto on ankkuroitava vähintään kahteen kiinteään pisteeseen, jotka ovat toisiaan vastapäätä, tai seitti luhistuu kasaan ja katoaa. Seitin sisään jääneet olennot ovat takerruksissa tahmaisissa säikeissä. Jos hyökkäät seitissä olevaa olentoa vastaan, et joudu itse takerruksiin.

Kaikkien, jotka ovat loitsun langetushetkellä sen alueella, on suoritettava Refleksi-laisto. Jos laisto onnistuu, olento on takerruksissa mutta voi silti liikkua, joskin liikkuminen on takerruksissa olon vuoksi tavallista vaikeampaa (ks. alla). Jos laisto epäonnistuu, olento on takerruksissa eikä voi liikkua tilastaan, mutta se voi murtautua vapaaksi, jos se käyttää yrittämiseen 1 kierroksen ja onnistuu Voimakkuus-testissä (VA 20) tai Kahlekuninkuus-testissä (VA 25). Kun olento on vapaa (se on onnistunut heti Refleksi-laistossa tai myöhemmin Voimakkuus- tai Kahlekuninkuus-testissä), se on yhä takerruksissa mutta voi liikkua seitin halki hyvin hitaasti. Aina kun olento käyttää koko kierroksen liikkumiseen, se voi suorittaa uuden Voimakkuus- tai Kahlekuninkuus-testin. Olento liikkuu 5 jalkaa jokaisesta 5 pisteestä, joilla testin tulos ylittää 10:n.

Jos sinun ja vihollisesi välissä on vähintään 5 jalkaa seittiä, teillä on toisiinne nähden suojaa. Jos välillänne on vähintään 20 jalkaa seittiä, olette toistenne kannalta täydellisessä suojassa.

Seitti-loitsun säikeet ovat palavaa ainetta. Liekehtivä taikamiekka halkoo niitä yhtä helposti kuin käsi tavallisia lukinseittejä. Mikä tahansa tuli voi sytyttää seitit palamaan ja polttaa niitä pois 5 neliöjalkaa kierroksessa. Kaikki palavien seittien alueella olevat olennot kärsivät 2n4 pistettä tulivaurioita.

Seitti voidaan muuttaa pysyväksi pysyvyys-loitsulla. Pysyvä seitti, jota vaurioitetaan (mutta jota ei tuhota), kasvaa ennalleen 10 minuutissa.

Ainesosatekijä

Palanen hämähäkinseittiä.


The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.