Epäkuolleiden |
P, E, A/JK | |
60 j | |
Ei ole | |
Ei päde |
Havaitset epäkuolleita olentoja ympäröivät aurat. Saat sitä enemmän tietoa, mitä kauemmin tutkit jotakin aluetta.
1. kierros
Saat selville, onko alueella epäkuolleiden auroja.
2. kierros
Saat selville alueella olevien epäkuolleiden aurojen lukumäärän ja vahvimman auran voimakkuuden. Jos hengenlaatusi on hyvä, voimakkain paha aura on musertava (ks. alla) ja olennon kestonoppamäärä on vähintään kaksi kertaa oman hahmotasosi verran, lamaannut 1 kierrokseksi ja loitsu lakkaa.
3. kierros
Saat selville kunkin epäkuolleen auran voimakkuuden ja sijainnin. Jos jokin aura ei ole näkymälinjallasi, saat selville sen suunnan mutta et sen tarkkaa sijaintia.
Auran voimakkuus
Kuten alla olevasta taulukosta näkyy, epäkuolleen auran voimakkuus riippuu epäkuolleen olennon kestonoppamäärästä:
KN | Voimakkuus |
1 tai alle | Heikko |
24 | Keskivahva |
510 | Vahva |
11 tai yli | Musertava |
Viipyilevä aura
Epäkuolleen olennon aura jää viipyilemään sen jälkeen, kun sen lähde tuhotaan. Jos epäkuolleiden paljastus langetetaan ja suunnataan tällaiseen paikkaan, loitsu havaitsee voimakkuudeltaan mitättömän (vielä astetta heikkoa vähäisemmän) auran. Auran alkuperäisestä voimakkuudesta riippuu, miten kauan se viipyilee voimakkuudeltaan mitättömänä:
Alkuperäinen voimakkuus | Viipyilevän auran kesto |
Heikko | 1n6 kierrosta |
Keskivahva | 1n6 minuuttia |
Vahva | 1n6×10 minuuttia |
Musertava | 1n6 päivää |
Voit etsiä epäkuolleita olentoja uudelta alueelta joka kierroksella. Loitsu voi läpäistä esteitä, mutta 1 jalka kiveä, 1 tuuma tavanomaista metallia, ohutkin lyijykerros tai 3 jalkaa puuta tai maata pysäyttää sen.
Oppiloitsun ainesosatekijä
Hyppysellinen haudasta otettua maata.
The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.